Ha esetleg nincs eredmény, akkor szerezni kell. Ha nincs hazai siker, akkor itt vannak az uniós csatlakozásunkkor feladott piacunk és termelőágazataink fejében kapott EU-s forrásokból megvalósuló beruházások. Az utóbbi években a kormány az adófizetők milliárdjait költötte el arra, hogy az emberek fejébe sulykolja az örök érvényű uniós üzeneteket: „Magyarország benned van” (vajon bennünk is?), „befektet a jövőbe”, és végül „célba ér”. Mindehhez plakátarcok is kellettek, mert „minden sikertörténethez kell egy főszereplő” – kár, hogy a hirdetésekben szereplő, spontán kiválasztott, nyertes pályázók egyik kulcsfigurája éppen Kóka doktor hajdani üzlettársa, amúgy miniszteri megbízott volt.
Az uniós ezermilliárdokból megvalósult projektek hirdetései és a szocialista párt választási propagandája között azóta is tart a rejtélyes véletlen egybeesések sorozata. 2006-ban éppen a választások előtt kellett tájékoztatni milliárdokért a polgárokat az EU-s beruházásokról, egy évre rá már nem volt ennyire halaszthatatlanul fontos a brüsszeli sikerek kommunikálása. A tájékoztatási kedv a szociális népszavazás előtt akaratlanul is új erőre kapott: a közösségi forrásokra épülő fejlesztési terv tájékoztató füzetecskéi rendre a vizitdíj, a kórházi napidíj és a tandíj előnyeit ecsetelő szocialista propagandát segítették.
A tavaly nyári európai parlamenti választások alkalmával az „Újult erővel” elnevezésű MSZP-kampány pedig már a kettős tájékoztatás látszatát is kerülte. Jótékonyan egymás hátát támasztották az uniós pénzek felett őrködő Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) és a szocialista hölgykoszorú óriásplakátjai, miközben a párt reklámfilmjeinek főhősei akaratlanul is az uniós milliárdokat hirdető táblák előtt haladtak el, a furcsa egybeesést ráadásul fokozta, hogy jártukban-keltükben éppen az EU-s pénzen megépült helyszíneket érintették.
Most pedig elindult a nagy eredményhakni: Ujhelyi István brüsszeli pénzből induló attrakciófejlesztési pályázatokkal házal, Tabajdi Csaba arról nyilatkozgat: kizárólag a kormány érdeme, hogy Magyarország számára kiharcolták a közösségi támogatásokat, miközben „a Fidesz a gyűlölet rácsai közé zárta az emberek energiáját”. Varju László fejlesztéspolitikai államtitkár Mikulásnak álcázva magát modern református iskolát hoz decemberben a gyermekeknek – uniós pénzből, Molnár Csaba sikerminiszter ígéri, hogy „a hulladék egy hasznosítható jövő szimbóluma lesz”, Győrött tudásgyárat épít, biztosítja, hogy több ezer kilométeren bringázhatunk a munkába kalóriamilliárdokat elégetve. Szocialista képviselők ökocentrumokat létesítenek környezettudatosságra nevelve, bozótvágnak a bürokrácia dzsungelében, s határokon átnyúló uniós projekteket indítanak. Burány Sándor gazdasági államtitkár személyesen bővíti a budapesti villamoshálózatot, innovatív módszerekkel „hidat nyit a túlsó partra”, főutakat tesz biztonságosabbá, föld alatti vonatokat épít. Barokk kastélyok szépülnek, városközpontok újulnak, s magától fejlődik a vidék.
Kidobott pénz külön-külön üzemeltetni az NFÜ és az MSZP honlapját, s kár egyszerre két kommunikációs stábot fenntartani.
Eredménykampány
„Magyarország Európa-első!” – részlet az uniós forrásokat felügyelő Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, illetve az MSZP honlapjáról Egy igazán ütős eredménykampánynak legalább két öszszetevője van. Az egyik része, ugye, maga a kampány – erre van pénz, a kommunikációs szerződések közpénzen már időben megköttettek, a reklámfilmek kreatívkész állapotban várnak a startpisztolyra –, a másikat pedig majd hozzá kell valahogy kommunikálni.
2010. 01. 07. 23:01
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!