Nagy összecsapásra készül a két legnagyobb konzolgyártó cég

Az Xbox új konzolgenerációjának első darabjait mától, a PlayStationét csütörtöktől vehetik át a korán kelő megrendelők. Mindkettő a karácsonyi szezon nagy slágere lehet, milliárdokban mérhető profithoz segítve a gyártókat – írja a vg.hu.

Forrás: VG.HU2020. 11. 11. 11:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A járvány megfékezésére elrendelt kijárási korlátozások egyértelműen kedveznek a szabadidő játékos eltöltéséhez eszközöket és programokat kínáló konzolgyártó cégeknek. A PlayStationnel glo­bális piacvezető Sony és első számú kihívója, az Xboxszal támadó Microsoft harca a héten új állomásához érkezik, mindkét cég most hozza kereskedelmi forgalomba a karácsonyi szezonra és az azt követő évekre tervezett új generációs konzolját, de jó szokásuk szerint az eddigi csúcskészülékeik forgalmazásával sem állnak le.

Gyökeres piaci átrendeződést nem várnak a debütálástól az elemzők. Mint azt Michael Pachert, a Wedbush Securities szakértője a Reutersnak elmondta, aki első játékkonzolként PlayStationt vett, az ragaszkodni fog a márkához, és ugyanígy tesznek az Xbox rajongói is.

A két konzolgyártó már rég rájött arra, hogy ha nem is békésen, de megférnek a dinamikusan bővülő, éves forgalmát tekintve 150 milliárd dolláros piacon, ezért öngyilkos árháborúba sem érdemes bocsátkozniuk.

Inkább az online játéktér lehet a legfőbb konkurensük, hiszen elég a széles sávú internet és egy erős számítógép, de akár egy okostelefon is ahhoz, hogy az interneten élőben mérjék össze tudásukat versenyzők és amatőrök egyaránt. A felhőbe terelt online játszóterek hódítása viszont egyértelműen az e téren alapból erős Microsoftnak kedvez, a Sonynak viszont nagyobb a rajongótábora, és a játékkínálata is szélesebb.

A PlayStation 5-ből a következő öt évben 175 millió darab találhat gazdára az Ampere Analysis előrejelzése szerint, míg az új Xbox család alapgépéből, az S-ből és a csúcskészülékéből, az X-ből együtt 120 millió darabos igénnyel számolnak. A már hetedik éve forgalmazott PlayStation 4-ből már több mint százmillió fogyott, a szintén 2013 óta árult Xbox One-oknál viszont titokzatoskodik a Microsoft, eladási statisztikái ugyanis kibogozhatatlanok a gyorsjelentéseiből. Elemzők 50 millióra becsülik az eddig eladott mennyiséget. Az új konzolok tudásuktól függően 299 és 499 dollár közötti áron kerülnek forgalomba, a csúcskészülékére mindkét cég 499 dolláros árcédulát ragasztott.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

2020 első tíz hónapjának legnézettebb csatornája

Az év első tíz hónapjának teljes napra vonatkozó átlagos közönségaránya alapján, a három fő korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) a TV2 végzett az első helyen a nézettségi versenyben. Emellett 2019 után eddig 2020-ban is a TV2 csatornacsalád adóit választották a legtöbben, ezzel a TV2 Csoport megőrizte piacvezető pozícióját a kiemelt célcsoportokban. Októberben a hétvégi átlag nézői részesedést tekintve az egész napos és a főműsoridős sávban mind a három fő korcsoportban többen választották a TV2-t, mint az RTL Klub-ot. A hétvégi eredmények sikercsillagai, az október 10-én indult, eddig négy részt bemutatott Dancing with the Stars, illetve a vasárnap esténként futó Sztárban Sztár, amely a hónap legnézettebb műsora volt­**.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.