A járvány megfékezésére elrendelt kijárási korlátozások egyértelműen kedveznek a szabadidő játékos eltöltéséhez eszközöket és programokat kínáló konzolgyártó cégeknek. A PlayStationnel globális piacvezető Sony és első számú kihívója, az Xboxszal támadó Microsoft harca a héten új állomásához érkezik, mindkét cég most hozza kereskedelmi forgalomba a karácsonyi szezonra és az azt követő évekre tervezett új generációs konzolját, de jó szokásuk szerint az eddigi csúcskészülékeik forgalmazásával sem állnak le.
Nagy összecsapásra készül a két legnagyobb konzolgyártó cég
Az Xbox új konzolgenerációjának első darabjait mától, a PlayStationét csütörtöktől vehetik át a korán kelő megrendelők. Mindkettő a karácsonyi szezon nagy slágere lehet, milliárdokban mérhető profithoz segítve a gyártókat – írja a vg.hu.

Gyökeres piaci átrendeződést nem várnak a debütálástól az elemzők. Mint azt Michael Pachert, a Wedbush Securities szakértője a Reutersnak elmondta, aki első játékkonzolként PlayStationt vett, az ragaszkodni fog a márkához, és ugyanígy tesznek az Xbox rajongói is.
A két konzolgyártó már rég rájött arra, hogy ha nem is békésen, de megférnek a dinamikusan bővülő, éves forgalmát tekintve 150 milliárd dolláros piacon, ezért öngyilkos árháborúba sem érdemes bocsátkozniuk.
Inkább az online játéktér lehet a legfőbb konkurensük, hiszen elég a széles sávú internet és egy erős számítógép, de akár egy okostelefon is ahhoz, hogy az interneten élőben mérjék össze tudásukat versenyzők és amatőrök egyaránt. A felhőbe terelt online játszóterek hódítása viszont egyértelműen az e téren alapból erős Microsoftnak kedvez, a Sonynak viszont nagyobb a rajongótábora, és a játékkínálata is szélesebb.
A PlayStation 5-ből a következő öt évben 175 millió darab találhat gazdára az Ampere Analysis előrejelzése szerint, míg az új Xbox család alapgépéből, az S-ből és a csúcskészülékéből, az X-ből együtt 120 millió darabos igénnyel számolnak. A már hetedik éve forgalmazott PlayStation 4-ből már több mint százmillió fogyott, a szintén 2013 óta árult Xbox One-oknál viszont titokzatoskodik a Microsoft, eladási statisztikái ugyanis kibogozhatatlanok a gyorsjelentéseiből. Elemzők 50 millióra becsülik az eddig eladott mennyiséget. Az új konzolok tudásuktól függően 299 és 499 dollár közötti áron kerülnek forgalomba, a csúcskészülékére mindkét cég 499 dolláros árcédulát ragasztott.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
2020 első tíz hónapjának legnézettebb csatornája
Az év első tíz hónapjának teljes napra vonatkozó átlagos közönségaránya alapján, a három fő korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) a TV2 végzett az első helyen a nézettségi versenyben. Emellett 2019 után eddig 2020-ban is a TV2 csatornacsalád adóit választották a legtöbben, ezzel a TV2 Csoport megőrizte piacvezető pozícióját a kiemelt célcsoportokban. Októberben a hétvégi átlag nézői részesedést tekintve az egész napos és a főműsoridős sávban mind a három fő korcsoportban többen választották a TV2-t, mint az RTL Klub-ot. A hétvégi eredmények sikercsillagai, az október 10-én indult, eddig négy részt bemutatott Dancing with the Stars, illetve a vasárnap esténként futó Sztárban Sztár, amely a hónap legnézettebb műsora volt**.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en