Philadelphiai tragédia: megállapodtak a magyar áldozatok családjai

Helyi idő szerint szerda délután sikerült megállapodniuk a két évvel ezelőtt Philadelphiában hajóbalesetben elhunyt S. Dóra és P. Szabolcs szüleinek a tragédiában érintett cégekkel.

Győr Ágnes
2012. 05. 09. 21:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A turisztikai sétahajó (Ride the Ducks), valamint a vele ütköző bárkát továbbító hajó működtetője (K-Sea) összesen 15 millió dollárt ajánlott fel az ellenük kárpótlási pert indító magyar hozzátartozóknak, amelyet a felperesek elfogadtak.

Emlékezetes, a két magyar fiatal 2010. július hetedikén vesztette életét, amikor a turisztikai hajó, amelyen utaztak, egy 72 méteres bárkával ütközött a Delaware folyón. A sétahajó kapitánya azért állította le a turisztikai járművet, mert füstöt vélt látni az utastérben. Rádión jelezte a környezetének, hogy 35 turistával – köztük egy mosonmagyaróvári iskola csoportjával – a fedélzeten megrekedtek, a jelzést azonban nem vette észre a bárkát továbbító hajó kormányosa. Matthew Devlin ugyanis egy családi vészhelyzet miatt lehalkította a fedélzeti rádiót és vezetés közben mobiltelefonját, valamint laptopját is használta. A kormányost tavaly novemberben gondatlanságból elkövetett emberölésért egy év és egy hónap letöltendő börtönbüntetésre ítélték.

S. Dóra és P. Szabolcs szülei a tragédia után kárpótlási pert indítottak a kacsahajó és a rendezőhajó üzemeltetője, valamint Philadelphia önkormányzata ellen. A per hétfőn kezdődött el Philadelphiában, a tárgyalás második napján azonban a bíró bejelentette, átmenetileg felfüggeszti a jogi eljárást, hogy a felperesek és az alperesek megpróbáljanak megállapodásra jutni. Peter Ronai, a magyar áldozatok családjait képviselő ügyvéd kedden a Magyar Nemzetnek azt nyilatkozta, hogy nem tudja, lesz-e megállapodás, de gyomorforgatónak tartja, hogy az érintett cégek eddig minden felelősséget elhárítottak a történtekért.

Az amerikai közlekedési hatóság a tragédiát követően tizenegy hónapon át vizsgálta a baleset okát. 4400 oldalas jelentésük szerint a végzetes napon többen is hibáztak. Kiderült többek közt, hogy a kacsahajó utasterében nem füst, hanem gőz szivárgott, előző este ugyanis a motor rutinellenőrzése után rosszul lett visszahelyezve a hűtősapka.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.