Mint arról már beszámoltunk, március 1-jétől megkezdi működését a „magyar Youtube”. Ez persze nem csak azt jelenteni, hogy hirtelen felpántlikázzák a népszerű videomegosztót, és szerencsére azt sem, hogy mondjuk az egykori Zenebutik, zenehíd díszleteire dizájnolják át a megszokott felületet. Miután egy globális termékről beszélünk, ahol (nagyjából) minden elérhető (nagyjából) mindenki számára, ez inkább hangsúlyeltolódást, valamint egy új üzleti modell meghonosítását jelenti.
A magyar tartalmakra fogékony zenerajongók tehát mindenképp jól járnak, de a változás ezenfelül fordulatot hozhat a hazai könnyűzene életében, a megállapodó felek – vagyis a Youtube és az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület – reményei szerint jól járhatnak a változással a magyar zenészek is. Ennek apropóján szervezett március 1-jén szakmai fórumot az Artisjus. A rendezvényt követő sajtótájékoztatón a szervezők összefoglalták az aznap elhangzott előadások tanulságait, valamint részleteket árultak el arról a megállapodásról, amely a Youtube.hu segítségével juttatja új bevételi forrásokhoz a hazai zenészeket.
Dr. Tóth Péter Benjámin, az Artisjus stratégiai és kommunikációs igazgatója felvezetésként többek között arról beszélt, hogy az új platformok és szolgáltatások megjelenése aktívabb és tudatosabb hozzáállásra kényszeríti a zenészeket. Az aktuális fejleményekre rátérve kiemelte, hogy a Google láthatóan komolyan vette a magyar tárgyalófelet, hiszen egyenesen egy felelős igazgatót küldött hazánk földjére, hogy a Youtube marketinghadosztály honfoglalását előkészítse.
A szót ezután az Artistus online felelőse, Kitzinger Dávid vette át, akinek munkába állását annak idején az egyik, fájlcsere témában elkötelezett szakmai blog is méltatta. Katzinger az elmúlt időszak változásairól szólva üdvözölte, hogy egyre több szolgáltatás, többek között az I-Tunes végre elérhetővé vált Magyarországon. Az Artisjus feladatai közé sorolta, hogy a piacról egy időre eltűnt, majd a digitális csatornákon előkerülő fogyasztók eléréséhez segítséget nyújtson a szerzőknek. A feladat szerinte már csak azért sem könnyű, mert egyelőre mindenki – beleértve a legnagyobb tartalomszolgáltatókat – csak tapogatózik és próbálkozik annak érdekében, hogy tartós bevételi forrásokra leljen az online zenefogyasztás korszakában. Éppen ezért mindenkinek, és ez ugyanúgy vonatkozik magukra a zenészekre is, újra kell tanulnia az átalakult reklámpiac működését. Ennek mindenképpen van pozitív hozadéka is, hiszen a Youtube-on keresztül a szerző sokkal inkább kézben tudja tartani a saját promócióját.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!