Fantomemberek miatt újult meg az újpesti klubcímer

A klub tulajdonosa nem tudja, beperelte-e már az UTE, és azt sem, ki tervezte az új jelképet.

Gabay Balázs
2017. 07. 21. 6:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Beperelte már az Újpest FC-t az UTE? Azt ígérték, hogy abban a pillanatban, amint pályára lép az új címeres mezben a csapat, bíróságra mennek. Pakson már új mezben játszott az Újpest.
– Nem tudok róla, hogy ez megtörtént volna.

– Nem tud róla, vagy nem történt meg?
– Nem tudom, lehet, hogy küldtek már levelet erről, de az is lehet, hogy nem.

– Ön bírálja az ultrák kommunikációját: tüntetés, trágár rigmusok. Milyen csatornát választana a kommunikációra? Leülne a szurkolói csoportokkal, esetleg az újpesti baráti körrel?
– Úgy gondolom, hogy tisztelet nélkül nincs mód erre. Mindenkinek meg kell értenie, hogy nem volt más választásunk, mint címert váltani. Ez nem volt kérdés.

– Tisztelet ide, vagy oda, európai példák sora mutatja, hogy a kluboknak igenis elsőrendű a drukkerek véleménye, de
– mindenhol volt tüntetés, ahogy nálunk is.

– Pontosan, csakhogy amíg számos helyen szurkolói nyomásra módosították a korábban átalakított címert, ön nem hajlandó erre.
– Számos helyen átszabták a címert, és nem hozták vissza a régit.

– A Cardiff Citynél, az Evertonnál, a Queen Park Rangersnél vagy épp a Karlsruhénél újratervezték, úgy, hogy a drukkereknek is megfeleljen.
– Nem igaz, hogy sok helyen történt ilyen. Volt, ahol kikényszerítették a változtatást, ahogyan mi is kitartunk a mi új logónk mellett.

– A klubvezetés ezeknél a csapatoknál megváltoztatta a címert, majd amikor szembesültek a szurkolók ellenszenvével, előbb vagy utóbb – velük egyeztetve – módosítottak.
– Sokféle helyzetben történt címerváltás. Volt amikor erre kényszerült a klub, más esetben bevonták a szurkolókat. Mi is többféle lehetőséget átgondoltunk. Az esetünkben viszont nem volt más lehetőség, hiszen, ahogy a sajtótájékoztatón is említettem, a régi címeres mezeket illetéktelenek árulták a stadion parkolójában. Viszont mi nem tudunk tovább növekedni, ha ezt hagyjuk.

– Igen, de azt is mondta a sajtótájékoztatón, hogy ezzel komoly kárt nem okoztak önöknek, hiszen elenyésző összeg folyhatott be ebből. Nem inkább az új mezszponzor áll valamilyen formában a címerváltás mögött? Volt ezzel kapcsolatos kikötésük?
– Nem, természetesen semmi ilyesmiről nem volt szó.

– Megkérdezhetem, hogy ki tervezte a címert? Egy bizonyos személyt kértek fel, vagy esetleg egy céget?
– A tervezés folyamán több cég között válogattunk, hogy megfeleljünk a szurkolói elvárásoknak, hiszen ők szavazhattak a különböző variációkra. Egyes megoldások nem vették megfelelően figyelembe a klub nagyságának, hagyományának érzékeltetését a címerben, inkább kereskedelmi logót terveztek. Úgy gondolom, a végleges verzió nagyszerűre sikeredett.

– Magyar cég tervezte a címert?
– Igen.

– Melyik cég?
– Hát, az a helyzet, hogy nem tudom. De ez nem is annyira fontos.

– Azt elárulja, miért nem hozták nyilvánosságra a címertervekre kiírt szavazás részleteit? Csak a végeredményt közölték, de a szavazatok megoszlását nem. Ez azért lenne érdekes, mert a többi portálon meghirdetett szavazáson messze az új címer kapta a legkevesebb voksot.
– Mi pontosan tudjuk, hogy melyik logó győzött, erről hivatalos adataink vannak, és ezt vettük figyelembe a végső verzió kiválasztásakor.

– Igaz, hogy a klubházban dolgozó kollégák közül többen is megpróbálták meggyőzni önt, ne változtasson a hagyományos címeren?
– Ahogy máshol, itt a klubházban is mindenkinek megvan a joga ahhoz, hogy saját véleménye legyen.

– És ezeket a véleményeket, tanácsokat ön meghallgatta, megemésztette?
– A címerváltásról már több éve beszélgettünk. Az elején mindenki azt mondta, hogy ne változtassunk, a folyamat végén pedig a többség az új logó mellett volt. Másképp mindig ugyanazokkal a gondokkal fogunk szembesülni, nem tudjuk tovább növelni a kereskedelmi bevételeinket.

– Ha már az értékesítés szóba került: az eladott mezek, klubcímeres termékek után kellett pénzt fizetniük az UTE-nak? Szóbeszéd szerint az Újpest FC-nek ez is bökte a csőrét.
– Ez üzleti titok.

– Más téma: a nemrég befejezett, nyolcszázmilliós stadionrekonstrukció nyomán megújult a Megyeri úti fejépület, a klubvezetés irodái mégsem települtek át ide. Miért?
– Mert nem fejezték be a felújítást. A felső szintet részlegesen átalakították, de nincsenek bent fűtőtestek, sem légkondicionáló berendezések.

– Miért nincsenek?
– Fogalmam sincs, a magyar állam volt a beruházás megrendelője.

– És nem kérdezi meg a magyar államot, hogy mi az oka a félmunkának?
– Nézze, ez nem a mi asztalunk. Mi béreljük az egész Megyeri úti sporttelepet, nem mi vagyunk a tulajdonosok. A beruházás folyamatába nem vontak be minket.

– A majd egymilliárdos felújításba az sem fért bele, hogy kiépítsék a pályafűtést, amely immár MLSZ-előírás. Jelezték a megrendelőnek, hogy emiatt önök nem tudnak majd hazai pályán játszani?
– Az a helyzet, hogy a pályafűtési kötelezettséget egy új MLSZ-szabály írja elő a 2017–2018-as szezon kezdetétől. Arról nincs tudomásom, hogy a megrendelő ismerte-e ezt az új szabályt, de mivel minket nem vontak be a kivitelezésbe, ezért nem tudok erről bővebben mondani semmit.

Profitéhség, zárt kapu

Csütörtökön nemcsak az új mezszponzort, a Gallica sört jelentették be, a címer körüli felhajtásról is szót ejtettek Újpesten. Roderick Duchatelet azt mondta, a sajtótájékoztató alatt a klubháznál, és az első fordulóban őt és az ügyvezetőt folyamatosan szidalmazó, fenyegető ultrák a profitjukat féltik. Közölte, bizonyos csoportok a stadion parkolójában árulják a klub termékeit. Úgy véli, ezek az emberek erőszakosak, és távol tartják a családokat. A tulajdonos egyetért az MLSZ-döntéssel, amely a paksi trágárkodás megismétlődése esetén bezáratná az Újpest-pályát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.