Országos szinten 2013 decemberében körülbelül 230 darab tartós használatra rendelt termékre vonatkozó, illetve 43 darab élelmiszerrel kapcsolatos írásbeli, telefonos, továbbá személyes fogyasztói panasz érkezett be az egyes megyei fogyasztóvédelmi felügyelőségekhez. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hétvégi telefonos ügyfélszolgálatára is közel 50 hívás érkezett a két ünnep között a tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában.
Főleg a telefonos, illetve a személyes megkeresések kapcsán volt jellemző, hogy a hatóság munkatársa által adott részletes tájékoztatás elegendő volt az egyes fogyasztói problémák feloldásához, így hatósági eljárás lefolytatása nem volt indokolt. Szintén gyakori volt továbbá, hogy a fogyasztóvédelmi felügyelőségek hatáskör hiányában a megfelelő szervhez irányították az egyes fogyasztókat problémájuk kapcsán.
Az élelmiszertermékekkel kapcsolatban felhívjuk a figyelmet, hogy az élelmiszer-biztonsági előírásoknak való megfelelés vizsgálata a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) és területi szerveinek hatáskörébe tartozik, míg az élelmiszereken található megtévesztő jelölések vonatkozásában a fogyasztóvédelmi hatóság jogosult eljárni.
A tartós fogyasztási cikkekkel kapcsolatos panaszok gyakori tárgyai voltak a táblagépekkel és mobiltelefonokkal összefüggésben felmerülő meghibásodások. A fogyasztói megkeresések elsősorban arra irányultak, hogy a minőségi kifogás megtételekor nem vesznek fel jegyzőkönyvet, illetőleg többen a garanciális javítás elhúzódását kifogásolták. Sok esetben jelezték továbbá a fogyasztók, hogy nem tudták felvenni a kapcsolatot az egyes szervizekkel.