Új Chrysler-image Európában
A DaimlerChrysler amerikai ágáról az óvilágban leginkább a Voyager egyterű, na meg a közelmúlt gazdasági nehézségei jutnak a vásárlók eszébe. Ezért a márka agresszív reklámkampányt indít, amelyben egy merőben új arcot kívánnak megismertetni a vevőkkel. A Chrysler nemzetközi reklámügynökségéhez, a BBDO-hoz tartozó KNSK Hamburg által kidolgozott sajtóhirdetések az amerikai márka hagyományos, innovatív vénáját fogják bemutatni. Az újítások sorában megemlítik az 1924-ben bevezetett hidraulikus fékeket, az 1934 óta folytatott szélcsatorna-kísérleteket, a fél évszázaddal ezelőtt piacra dobott szervokormányt, valamint természetesen sor kerül az 1983-as buszlimuzinra is. A híres amerikai emberek portréját is felvillantó hirdetésektől nem kevesebbet vár a Chrysler, mint hogy négy éven belül másfélszeresére növelje németországi eladásait, és ezzel egy százalékra emelje részesedését Európa legnagyobb piacán.
Névvita a GT40 körül
A jövőre századik születésnapját ünneplő Ford Motor Company az évfordulóra fel szerette volna támasztani rövid életű, ám hatalmas sportsikereket elérő kultuszmodelljét, a GT40-est, ám úgy tűnik, némi üröm vegyül az örömükbe. Idén ősszel ugyanis kiderült, hogy a legendás név foglalt: egy, az 1969-ig gyártott GT40-esekre szakosodott alkatrész-kereskedés ugyanis három éve megvásárolta az annak idején le nem védett név használati jogait. Az Ohio államban működő Sapir GT40 Spares egy azonos néven működő, angliai replikagyártótól szerezte meg a jogokat, és most 40 millió dollárt kért volna azok átruházásáért. A Ford az olcsóbb és egyszerűbb utat választotta: a GT40-t átkeresztelte GT-re, így már semmi akadálya annak, hogy 2004-ben beindulhasson a nem egészen 150 ezer dolláros csodaautó gyártása.
A világ legszebb autói
Egy művészekből, építészekből és dizájn-kritikusokból álló zsűri november derekán, Milánóban megválasztotta 2002 legszebb automobiljait. Az olasz, francia, brit, német, amerikai és perui műértők a kisautók kategóriájában a Citroën C3 modelljének ítélték oda az idén tizedszer kiírt díjat, míg az ezüstérmet a Honda Jazznek adták. Az alsó középkategória legszemrevalóbb újonca a Renault Mégane lett, megelőzve a Nissan Primerát. A felső kategóriában a Lancia Thesis a megújult Mercedes E-osztály mögött végzett, míg a Bentley Arnage T orrhosszal nyert a VW Phaeton előtt. A konszern másik üdvöskéje, az Audi A4 kabrió sem lehetett első: a legszebb vászontetős autónak az MG TF-et tartotta a zsűri. A Maserati Coupé és a Ferrari 575M Maranello küzdelméből az utóbbi került ki győztesen, míg a többcélú járművek osztályában a Volvo XC90 szoros küzdelemben nyert az új Renault Espace előtt.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
