Röviden

Munkatársainktól
2002. 11. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új Chrysler-image Európában
A DaimlerChrysler amerikai ágáról az óvilágban leginkább a Voyager egyterű, na meg a közelmúlt gazdasági nehézségei jutnak a vásárlók eszébe. Ezért a márka agresszív reklámkampányt indít, amelyben egy merőben új arcot kívánnak megismertetni a vevőkkel. A Chrysler nemzetközi reklámügynökségéhez, a BBDO-hoz tartozó KNSK Hamburg által kidolgozott sajtóhirdetések az amerikai márka hagyományos, innovatív vénáját fogják bemutatni. Az újítások sorában megemlítik az 1924-ben bevezetett hidraulikus fékeket, az 1934 óta folytatott szélcsatorna-kísérleteket, a fél évszázaddal ezelőtt piacra dobott szervokormányt, valamint természetesen sor kerül az 1983-as buszlimuzinra is. A híres amerikai emberek portréját is felvillantó hirdetésektől nem kevesebbet vár a Chrysler, mint hogy négy éven belül másfélszeresére növelje németországi eladásait, és ezzel egy százalékra emelje részesedését Európa legnagyobb piacán.
Névvita a GT40 körül

A jövőre századik születésnapját ünneplő Ford Motor Company az évfordulóra fel szerette volna támasztani rövid életű, ám hatalmas sportsikereket elérő kultuszmodelljét, a GT40-est, ám úgy tűnik, némi üröm vegyül az örömükbe. Idén ősszel ugyanis kiderült, hogy a legendás név foglalt: egy, az 1969-ig gyártott GT40-esekre szakosodott alkatrész-kereskedés ugyanis három éve megvásárolta az annak idején le nem védett név használati jogait. Az Ohio államban működő Sapir GT40 Spares egy azonos néven működő, angliai replikagyártótól szerezte meg a jogokat, és most 40 millió dollárt kért volna azok átruházásáért. A Ford az olcsóbb és egyszerűbb utat választotta: a GT40-t átkeresztelte GT-re, így már semmi akadálya annak, hogy 2004-ben beindulhasson a nem egészen 150 ezer dolláros csodaautó gyártása.
A világ legszebb autói
Egy művészekből, építészekből és dizájn-kritikusokból álló zsűri november derekán, Milánóban megválasztotta 2002 legszebb automobiljait. Az olasz, francia, brit, német, amerikai és perui műértők a kisautók kategóriájában a Citroën C3 modelljének ítélték oda az idén tizedszer kiírt díjat, míg az ezüstérmet a Honda Jazznek adták. Az alsó középkategória legszemrevalóbb újonca a Renault Mégane lett, megelőzve a Nissan Primerát. A felső kategóriában a Lancia Thesis a megújult Mercedes E-osztály mögött végzett, míg a Bentley Arnage T orrhosszal nyert a VW Phaeton előtt. A konszern másik üdvöskéje, az Audi A4 kabrió sem lehetett első: a legszebb vászontetős autónak az MG TF-et tartotta a zsűri. A Maserati Coupé és a Ferrari 575M Maranello küzdelméből az utóbbi került ki győztesen, míg a többcélú járművek osztályában a Volvo XC90 szoros küzdelemben nyert az új Renault Espace előtt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.