Az elemzéskor erőszaknak tekintették a testi erő nyílt alkalmazását, az illető akarata ellenére véghezvitt kényszerített cselekvést, halál vagy fájdalom okozását, illetve az ezekkel történő fenyegetést. Az erőszakos cselekményeket megjelenítő kategóriák közé felvették a baleseteket is. Erőszakos eseményegységként határozták meg azokat a vágóképeket, amelyekben felismerhető módon erőszakos jelenetet mutattak be.
Összesen 960 beharangozó került a mintába. A műsorszolgáltatók közül a TV2 sugározta a legtöbb műsorelőzetest (324), de nem sokkal maradt el a vetített ajánlók számát tekintve az m1 (292) és az RTL Klub (288) sem. A korábbi évek tapasztalataihoz hasonlóan a Duna Televízió (56) most is lényegesen ritkábban harangozta be műsorszámait. Az ajánlók közül 376 bizonyult erőszaktartalmúnak, s ez a vizsgált előzetesek 39 százalékának felel meg. A legtöbb erőszakos műsorelőzetest továbbra is a kereskedelmi csatornák tűzték műsorra. Míg a közszolgálati műsorszolgáltatók ajánlóinak egyötöde tartalmazott valamilyen formában agressziót, addig a két nagy kereskedelmi csatorna beharangozóinak hozzávetőleg a fele volt erőszakos.
Tízből hat beharangozó magyar gyártású műsorra hívta fel a figyelmet, s csak valamivel több mint egynegyede amerikaira. Ám az agressziót tartalmazó előzetesek esetében megfordult az arány: kétharmaduk származási helye az Egyesült Államok volt és csupán 11 százaléka volt magyar.
A két vizsgált kereskedelmi csatornánál nemcsak az erőszakos műsorelőzetesek hányada volt kiemelkedően magas, hanem az erőszakos eseményegységek aránya is jelentősen meghaladta a közszolgálati csatornáknál mért értéket. A TV2 esetében az éles vágással elkülönített eseményegységek egynegyede, az RTL Klubnál 27 százaléka volt valamilyen formában erőszakos, szemben a közszolgálati adók mindössze öt-hat százalékos arányával.
A két privát televízióra jellemző, hogy a műsorelőzetesekben kiváltképp halmozott mértékben fordult elő az erőszak. Ezen belül az RTL Klub által sugárzott, s valamilyen formában agressziót tartalmazó előzetesek 61 százalékánál tíz, vagy ennél is több ilyen eseményegység fordult elő, szemben a TV2-vel, ahol ez az arány 33 százalékos volt. A csatornák összehasonlításakor az is megállapítható, hogy a különösen koncentrált mértékben erőszakot tartalmazó beharangozók az RTL Klub kínálatában számukat tekintve megközelítőleg kétszer gyakoribbak voltak, mint a konkurens adó esetében. Az ajánlott korosztálytól függetlenül az RTL Klub előzeteseiben fordult elő a legtöbb erőszak.
A tavaly módosított médiatörvény által előírt sugárzási időpontok tekintetében is vizsgálódtak. A mintában szereplő 31 műsorelőzetesre vonatkozott sugárzási időpont-korlátozás, harminc ajánló esetében megfelelő volt a vetítés időpontja, egy esetben azonban sérült a törvényi rendelkezés: az RTL Klub a Kickbox harcos 6. című, 16 éven felülieknek ajánlott filmet délelőtt 9 óra 21 perckor vetítette.
A hétvégi délelőtti időszakban egyöntetűen mindegyik televízió igyekezett olyan előzeteseket sugározni, amelyekben egyáltalán nem, vagy csak elvétve fordult elő erőszak, a későbbi idősávok tekintetében azonban már meglehetősen differenciált a kép. Míg a TV2, bár alacsony mértékben, de fokozatosan növelte a nap végére az erőszakos ajánlók arányát, addig a konkurens kereskedelmi csatorna 20 és 22 óra közötti idősávban tette közzé az ilyen típusú beharangozóinak egyharmadát. A közszolgálati csatornáknál ellenben a legmagasabb arány a délutáni időszakban volt megfigyelhető, majd a legnézettebb időszakban (20 és 22 óra között) az agresszív beharangozók hányada jelentősen csökkent.
Bár az ábrázolt történetek túlnyomó része a fikciós kategóriába tartozott (82 százalék), ezek 40 százaléka olyan környezetben játszódott, amely azt az érzetet kelthette a nézőkben, hogy a látottak velük is megtörténhetnének. Ha az erőszak elkövetéséhez fegyverhasználat párosult, úgy leggyakrabban a lőfegyverek használata jelent meg a képeken (80 százalék), ezután következtek a robbanóanyagok (37 százalék), majd a kézi szúró vagy vágó fegyverek (27 százalék). Továbbra is tipikus agresszornak és tipikus áldozatnak számít a középkorú, fehér bőrű férfi.
A mintában szereplő 960 műsorelőzetes csupán 18 százalékánál (172) jelent meg támogató, s függetlenül azok erőszaktartalmától, a nyomtatott sajtó (72) lépett fel a leggyakrabban szponzorként. Érdekesség, hogy a támogatott erőszakos tartalmú műsorelőzetesek esetében a leggyakoribb támogatók a biztosítótársaságok voltak.

Több embert dolgoztatott és tartott fogva egy testvérpár nógrádban