Ismételten érdemi munkavégzés nélkül fejezte be ülését a két hónapja megalakult parlamenti bizottság, amely az M5-ös autópálya kivásárlását, továbbépítését, valamint az állam és a koncesszor közötti szerződések körülményeit hivatott vizsgálni. Fónagy János, a vizsgálóbizottság fideszes elnöke lapunk megkeresésére a tegnapi bizottsági üléssel kapcsolatban elmondta: teljesen nyilvánvaló, hogy a kormány az időhúzásra játszik. Mint mondta, a Miniszterelnöki Hivatal végre megküldte a bizottságnak a kért dokumentumokat, viszont a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium – bár már több mint két hete kérték tőle – úgy időzített, hogy a kért szerződések csak egy része érkezett meg, s az is csak a bizottság ülésezése után. Ezért Fónagy János reményei szerint a jövő heti bizottsági ülésen végre érdemi munkát is tudnak végezni.
Mint ismert, az AKA Rt. negyven százalékát 21 milliárd forintért vásárolta meg az Állami Autópálya Kezelő Rt. Ehhez járul a már megépült szakasz több mint ötvenmilliárd forintnyi hiteleinek átvállalása, illetve a hátralévő szakasz 97 milliárd forintos költsége. A költségvetésnek, az adófizetőknek továbbá 27 éven keresztül úgynevezett rendelkezésre állási díjat kell fizetnie, ennek összege 2005 végéig 70 millió euró, majd azt követően 90 millió euró – azaz évente 15-20 milliárd forintba kerül az M5-ös használata. Így becslések szerint az M5-ös 40 százalékos tulajdonrészéért, s a továbbépítésért körülbelül 500-600 milliárd forintot költünk. De ez is csak becslés, ugyanis a kormány az ígértekkel ellentétben még mindig nem hozta nyilvánosságra a szerződések pontos számait.
Mindemellett a 45 kilométer hosszú, kétszer két sávos autópálya Szegedig való továbbépítésére az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. érdekeltségébe tartozó útépítő cégek közbeszerzés kiírása nélkül kaptak megbízást; a beruházás értéke 365 millió euró. A kilométerenkénti 1,88 milliárd forint átlagos építési ár a síkvidéki autópályához képest hatalmas összeg. Az állami beruházásként jelenleg épülő M3-as Polgár és Görbeháza között kilométerenként 1,38 milliárd forintba kerül.

Ezen múlt, hogy nem Erdő Péter lett az új pápa, hanem Prevost bíboros