Viharba keveredett Peru északkeleti részén, a brazil határ közelében az őserdő felett tegnap a dél-amerikai ország állami légitársasága, a Tans egyik helyi repülőgépjárata – jelentette a BBC. A társaság Limából Pucallpába tartó Boeing 737-200-asának pilótája kényszerleszállást akart végrehajtani, ám a fedélzetén kilencvenkét utassal és nyolctagú személyzettel közlekedő utasszállító a földbe csapódott. Lapzártáig nem érkezett hivatalosan megerősített adat az áldozatok számáról. A Reuters és az AFP szerint legkevesebb negyvenen vesztették életüket, legalább ötvenketten viszont túlélték a balesetet. Az utasok között tizenhat külföldi volt, tizenegy amerikai, két olasz, egy ausztrál, egy spanyol és egy kolumbiai – írta az MTI. Azt nem lehet tudni, hogy élnek-e.
Csak ebben a hónapban három utasszállító járt szerencsétlenül. A múlt kedden 160 emberrel a fedélzetén Venezuelában lezuhant egy francia állampolgárságú, martinique-i turistákat szállító Kolumbiai gép. Senki nem élte túl a tragédiát. Augusztus 14-én 121-en haltak meg, amikor Athén közelében – máig nem tisztázott körülmények között – domboldalnak csapódott a ciprusi Helios Airways egyik Boeing 737-ese. Hajtóműgondok miatt kényszerleszállást kísérelt meg, de a tengerbe zuhant augusztus 6-án egy – a dél-olaszországi Bariból Tunéziába tartó – utasszállító repülőgép Szicília partjai előtt. A gép fedélzetén utazó harminckilenc ember közül tizenkilencen meghaltak, többen súlyosan megsérültek.
Amint arról beszámoltunk, a legutóbbi hét végén egymás után három – egy ausztrál, egy ciprusi és egy amerikai – utasszállító repülőgép pilótája is kényszerleszállást hajtott végre műszaki hibák miatt. Augusztus 20-án pedig veszélyesen közel, 60 méterre megközelítették egymást a JAT és az Air France társaság gépei a magyar légtérben.
Szigorítást terveznek. Az elmúlt hetek légi balesetei arra késztették az Európai Bizottságot, hogy emlékeztessen a közelmúltban hozott uniós repülésbiztonsági irányelvekre, és fontolóra vegye újak bevezetését – írta az eurohírek.hu. Ez a szabályozás felváltaná a kormányközi egyezményeket, és alkalmazása az Európai Unióban egységesen kötelező lenne.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség hatáskörét szélesítené most a bizottság úgy, hogy kiszűrhető és megakadályozható legyen a nem biztonságos repülők üzemeltetése, függetlenül attól, hogy azok uniós vagy az unión kívüli társaságok flottájába tartoznak. A javaslatot ősszel terjesztik elő. Még ez év elején javaslatot tettek a standard szint alatti biztonságot nyújtó társaságok feketelistára helyezéséről. A pontosabb tájékoztatás érdekében azt is előírnák: alvállalkozói szolgáltatás esetén az utas előzetesen értesüljön arról, hogy melyik légitársaság szállítja majd őt.

Felismeri ezeket a retró reklámszlogeneket? A legtöbben csak tippelnek!