Őserdőbe zuhant a perui gép

Száz emberrel a fedélzetén viharba került, s emiatt Peru őserdővel borított területére zuhant egy utasszállító repülőgép. A szerencsétlenséget ötvenketten túlélték, az áldozatok számáról nincs hivatalosan megerősített adat.

MN-összeállítás
2005. 08. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Viharba keveredett Peru északkeleti részén, a brazil határ közelében az őserdő felett tegnap a dél-amerikai ország állami légitársasága, a Tans egyik helyi repülőgépjárata – jelentette a BBC. A társaság Limából Pucallpába tartó Boeing 737-200-asának pilótája kényszerleszállást akart végrehajtani, ám a fedélzetén kilencvenkét utassal és nyolctagú személyzettel közlekedő utasszállító a földbe csapódott. Lapzártáig nem érkezett hivatalosan megerősített adat az áldozatok számáról. A Reuters és az AFP szerint legkevesebb negyvenen vesztették életüket, legalább ötvenketten viszont túlélték a balesetet. Az utasok között tizenhat külföldi volt, tizenegy amerikai, két olasz, egy ausztrál, egy spanyol és egy kolumbiai – írta az MTI. Azt nem lehet tudni, hogy élnek-e.
Csak ebben a hónapban három utasszállító járt szerencsétlenül. A múlt kedden 160 emberrel a fedélzetén Venezuelában lezuhant egy francia állampolgárságú, martinique-i turistákat szállító Kolumbiai gép. Senki nem élte túl a tragédiát. Augusztus 14-én 121-en haltak meg, amikor Athén közelében – máig nem tisztázott körülmények között – domboldalnak csapódott a ciprusi Helios Airways egyik Boeing 737-ese. Hajtóműgondok miatt kényszerleszállást kísérelt meg, de a tengerbe zuhant augusztus 6-án egy – a dél-olaszországi Bariból Tunéziába tartó – utasszállító repülőgép Szicília partjai előtt. A gép fedélzetén utazó harminckilenc ember közül tizenkilencen meghaltak, többen súlyosan megsérültek.
Amint arról beszámoltunk, a legutóbbi hét végén egymás után három – egy ausztrál, egy ciprusi és egy amerikai – utasszállító repülőgép pilótája is kényszerleszállást hajtott végre műszaki hibák miatt. Augusztus 20-án pedig veszélyesen közel, 60 méterre megközelítették egymást a JAT és az Air France társaság gépei a magyar légtérben.

Szigorítást terveznek. Az elmúlt hetek légi balesetei arra késztették az Európai Bizottságot, hogy emlékeztessen a közelmúltban hozott uniós repülésbiztonsági irányelvekre, és fontolóra vegye újak bevezetését – írta az eurohírek.hu. Ez a szabályozás felváltaná a kormányközi egyezményeket, és alkalmazása az Európai Unióban egységesen kötelező lenne.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség hatáskörét szélesítené most a bizottság úgy, hogy kiszűrhető és megakadályozható legyen a nem biztonságos repülők üzemeltetése, függetlenül attól, hogy azok uniós vagy az unión kívüli társaságok flottájába tartoznak. A javaslatot ősszel terjesztik elő. Még ez év elején javaslatot tettek a standard szint alatti biztonságot nyújtó társaságok feketelistára helyezéséről. A pontosabb tájékoztatás érdekében azt is előírnák: alvállalkozói szolgáltatás esetén az utas előzetesen értesüljön arról, hogy melyik légitársaság szállítja majd őt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.