Hónapokig, akár évekig visszatartják, „használják” a biztosítók azt az összeget, amely a szerződési kötelezettségének eleget tevő, tehát a biztosítási díjat folyamatosan fizető károsultat illetné meg. Ezzel – a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) álláspontja szerint – újabb kárt okoznak a már így is bajba került fogyasztóknak.
Tegnapi közleményében a FEOSZ felhívja a figyelmet arra, hogy tavasszal már nagy sajtóvisszhangot kapott egy, az OTP Garancia Biztosító Zrt. elleni ügyben a Legfelsőbb Bíróságnak a döntése, ami megerősítve már több eddigi bírósági határozatot, többek között azt is kimondta, hogy a biztosítók megtérítési kötelezettsége a káresemény megtörténtével beáll, az öszszegek kifizetése nem köthető különböző hatósági, bírósági határozat felmutatásához.
Ennek ellenére az OTP Garancia Biztosító Zrt. munkatársa – fogyasztói bejelentés szerint – még nem is hallott erről a döntésről, s továbbra is kéri vagyonkár esetén a nyomozást megszüntető, felfüggesztő határozatot vagy a vádiratot. Sajnálatos módon több nagy biztosítótársaság is hasonló eljárást követ a honlapjuk tanúbizonysága szerint, így például az Allianz Hungária, a Groupama Biztosító, a QBE Atlasz is az összeg kifizetésének feltételeként köti ki a nyomozást megszüntető, felfüggesztő határozat vagy a vádirat megküldését a részükre. A káresemény bekövetkezésének igazolására azonban elegendő lenne a rendőrségi bejelentés, a helyszíni szemle jegyzőkönyve, hiszen ebből már kiderül a kár bekövetkezésének ideje, helye, a kár elsődleges felmérhető összege – állapítja meg a szervezet.
Sem a károsultnak, sem a biztosítónak nincs ráhatása, hogy a nyomozás mennyi ideig tart, ha pedig elfogják az elkövetőt, ellene 2 évig folyhat a nyomozás, ezt követően a rendőrség elküldi a vádemelési javaslatát az ügyészségnek. Az ügyészség ezután emel vádat, így a vádiratra akár 2-3 évet is várhat a károsult, a biztosító pedig addig nem fizet.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
