Nemcsak a BKV-jegyek, -bérletek ára ment fel, hanem emelkedett a vállalat vezetőinek fizetése is. A fővárosi gazdasági bizottság a minap megduplázta a közműcégek vezetőinek bérét. Antal Attila BVK-vezérigazgató havi fizetése például 667 ezer forintról másfél millióra nőtt, prémiuma pedig az éves fizetésének akár a százötven százaléka is lehet, ami huszonhétmilliót jelent. Ez annyit tesz, hogy a derűs tekintetű vezér évente akár negyvenötmillió forintot is hazavihet – persze, csak ha jól teljesít.
Elnézve a főváros közforgalmát, a járatok menetrendjét, a járművek műszaki állapotát, tisztaságát, az egekbe szökő jegyárakat (létezik olyan havi HÉV-bérlet, amely éppen a tízszeresére emelkedett nemrég – ezerhétszáz forintról tizenhétezerre), az embernek vakarózhatnéka támad. Ahogyan vakaróznak most a BKV dolgozói is a maguk szerény fizetésével, amely sokszor a hideg vízre is alig elég… Sok ideje persze nincs elmélkedésre a kétkezi békávésnak, aki hajnalban kezd remízben, garázsban, vagy az éjszaka éri ugyanott. Nincs rá jobb szó: arcátlan ez a megkülönböztetés. Az egyik keres évi másfél milliót, a másik évi negyvenötöt. Éppen a harmincszorosát… Ennyivel nem dolgozhat jobban az ingyenmobilos, titkárnős, cégautós vezér, mint az, aki kint a forgalomban gürcöl hóban, fagyban, mindenkor…
A hajdan volt elvtársak éppen úgy építgetik a maguk klientúráját, mint régen. Ez a rideg valóság. Nagy a jólét a közműcégek élén.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
