Dunaszekcsőnél bóják figyelmeztetnek a veszélyre a löszfal alatti területen, megállni vagy manőverezni tilos a Dunának ezen a szakaszán. Szakemberek szerint tavasszal megindulhat a félmillió köbméter föld, ami lebéníthatja a dunai közlekedést, elsodorhat néhány házat és súlyosan károsíthatja a település víztározóját. A Baranya Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság honlapján december közepétől követhető a faldarab mozgása, tegnaptól már naponta ellenőrzik a területet a tűzoltók. A repedések változását az MTA Geodéziai és Geofizikai Kutatóintézet méri, illetve mérné, ha lenne rá elegendő forrás, csakhogy decemberben elfogyott a pénz. A legutóbbi jelentés szerint viszont egyértelműen nő a veszélyeztetett terület nagysága.
A pécsi Bányakapitányság geológusa is figyeli a területet, Kereki Ferenc, az intézmény igazgatója szerint semmilyen módon nem lehet, és energia-, illetve költségvonzatát tekintve nem érdemes belefogni a partfal megerősítésébe. Szerinte a legvalószínűbb az, hogy tavasszal adja meg magát a félmillió köbméteres földtömeg, a településnek addigra biztosan nem készül el az új vízműve. Azt nem lehet megjósolni, hogy a lösz fokozatosan, lassan csúszik-e bele a Dunába, vagy egyszerre omlik le.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet úgy tájékoztatott: hasonló természeti esemény miatt még nem kellett intézkedniük, külön nem figyelik a partfal mozgását. Hajózási szempontból ugyanakkor komoly kérdést jelent, meddig lesz lezárva a földcsuszamlás után a Duna, hiszen a medert jelentősen átrendezheti a hatalmas mennyiségű föld.
Magyar Péterék az EPP-vel és a baloldallal közösen mentegetik Ursula von der Leyent
