Közös diadaljelentésben számolt be a MÁV-Start Zrt. és a Volán Egyesülés arról, hogy péntek délelőtt elindult a MÁV és a Volán közös menetrendi keresője. Az új keresőoldal megmutatja a csatlakozásokat is, így jobban tervezhetővé és összehangolhatóvá válnak a vasúti és buszos utazások a kedves utasok számára.
Ugyanakkor a Menetrendek.hu oldalon kissé lejjebb görgetve hír- és reklámtartalmak borítják be a képernyőt: előbbieket a Vs.hu és az Origo életmód szekciója, a Life.hu, illetve a Welovebudapest.com szolgáltatja. Az impresszumba kattintva pedig ismerős neveket találunk: eszerint a Matolcsy György jegybankelnök milliárdos unokatestvéréhez, Szemerey Tamáshoz köthető, egyébként a Vs.hu-t is üzemeltető New Wave Media és a CData-Térképtár Kft. felelős a Menedtrendek.hu üzemeltetéséért, míg a reklámhelyeket az Origo Zrt. értékesíti. Az az Origo, amelyet szintén a New Wave Media cégcsoport vásárolt fel, beteljesítve az előzetes várakozásainkat.
Míg az Origo megvásárlására kézenfekvőnek tűnt a magyarázat – egyfajta fúzióval a látogatottság növelése és/vagy Magyarország legolvasottabb hírportáljának kormánypártibbá alakítása –, a Menetrendek.hu esetében valószínűleg a kattintásszám és a reklámbevétel lehet az érdekes: a Webaudit.hu mérései szerint az oldalt naponta átlagosan 124 ezren látogatják, azaz nagyjából annyian, mint magát a Vs.hu-t.
Ha elfogadjuk a webaudit napi 100 ezer körüli látogatóra vonatkozó becslését, akkor egy ilyen forgalmú weboldal reklámbevétele havi 2-3 millió forint körülire saccolható – tudtuk meg piaci forrásunktól; üzletileg logikus lenne, ha az üzemeltetők fizetnének a Volánnak azért, hogy ekkora látogatottságú oldalt használhatnak, de elképzelhető, hogy valamilyen barterrel egyenlítik ki a számlát. Ugyanakkor az Origótól a Köpönyeg.hu-ig terpeszkedő portfólióba remekül illeszkedhet egy ilyen webfelület, hiszen addig el nem ért látogatókat hozhat a New Wave Media híroldalainak.
Az új látogatókat említette elsődleges indokként Szilágyi Dániel, a cég értékesítési igazgatója; mint mondta, a Cdata Térképtár Kft.-vel közösen egyszerűen megkeresték a Volán Egyesülést ajánlatukkal, a közlekedési vállalat pedig rábólintott a fejlesztésre. Szilágyi azt mondta, hogy pénzforgalomról nem volt szó, egyébként minden ilyen jellegű adat üzleti titoknak minősül – tette hozzá. A reklámfelület felől egyébként az Origo értékesítési osztályán lehet érdeklődni, mi a cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ, hogy mennyiért hirdethetnénk. A reklámhelyeken egyelőre a cégcsoport saját tartalmai láthatók: az Origo Randi társkereső oldal, illetve az Origo-portfólióba tartozó Life utazási ajánlatai.
Kerestük a Volán Egyesülést is, hogy árulják el, milyen módon választották ki a New Wave-et és társát, és hogy körülnéztek-e egyáltalán a piacon, hátha elérhető jobb feltételekkel is egy hasonló fejlesztés; illetve hogy ez része-e a Vitézy Dávid miniszteri biztos által kidolgozott közösségi közlekedési koncepciónak, vagy ettől független projekt. (Amint megkapjuk a válaszukat, frissítjük cikkünket.)
Egyébként maga a weboldal dizájnja elég jól sikerült, a keresés is gyorsan történik rajta. Azonban a jegyértékesítést nem sikerült integrálni, így, ha buszjegyet akarunk venni, még mindig a Volánbusz.hu, illetve vonatjegynél az Elvira oldalát kell beírnunk, mert a keresési eredményeknél link sem mutat ezekre a weboldalakra. A médiacsoport másik szerzeményét, a Köpönyeg.hu-t azonban sikerült beépíteni az új menetrendoldalba, így azt legalább megtudhatjuk, hogy a kiválasztott állomáson hány fok lesz.