Érdekességek a megújult Menetrendek.hu körül

A Matolcsy unokatestvéréhez köthető cég visszautasíthatatlan ajánlatot adott a Volánnak.

MNO
2016. 04. 01. 18:59
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közös diadaljelentésben számolt be a MÁV-Start Zrt. és a Volán Egyesülés arról, hogy péntek délelőtt elindult a MÁV és a Volán közös menetrendi keresője. Az új keresőoldal megmutatja a csatlakozásokat is, így jobban tervezhetővé és összehangolhatóvá válnak a vasúti és buszos utazások a kedves utasok számára.

Ugyanakkor a Menetrendek.hu oldalon kissé lejjebb görgetve hír- és reklámtartalmak borítják be a képernyőt: előbbieket a Vs.hu és az Origo életmód szekciója, a Life.hu, illetve a Welovebudapest.com szolgáltatja. Az impresszumba kattintva pedig ismerős neveket találunk: eszerint a Matolcsy György jegybankelnök milliárdos unokatestvéréhez, Szemerey Tamáshoz köthető, egyébként a Vs.hu-t is üzemeltető New Wave Media és a CData-Térképtár Kft. felelős a Menedtrendek.hu üzemeltetéséért, míg a reklámhelyeket az Origo Zrt. értékesíti. Az az Origo, amelyet szintén a New Wave Media cégcsoport vásárolt fel, beteljesítve az előzetes várakozásainkat.

Míg az Origo megvásárlására kézenfekvőnek tűnt a magyarázat – egyfajta fúzióval a látogatottság növelése és/vagy Magyarország legolvasottabb hírportáljának kormánypártibbá alakítása –, a Menetrendek.hu esetében valószínűleg a kattintásszám és a reklámbevétel lehet az érdekes: a Webaudit.hu mérései szerint az oldalt naponta átlagosan 124 ezren látogatják, azaz nagyjából annyian, mint magát a Vs.hu-t.

Ha elfogadjuk a webaudit napi 100 ezer körüli látogatóra vonatkozó becslését, akkor egy ilyen forgalmú weboldal reklámbevétele havi 2-3 millió forint körülire saccolható – tudtuk meg piaci forrásunktól; üzletileg logikus lenne, ha az üzemeltetők fizetnének a Volánnak azért, hogy ekkora látogatottságú oldalt használhatnak, de elképzelhető, hogy valamilyen barterrel egyenlítik ki a számlát. Ugyanakkor az Origótól a Köpönyeg.hu-ig terpeszkedő portfólióba remekül illeszkedhet egy ilyen webfelület, hiszen addig el nem ért látogatókat hozhat a New Wave Media híroldalainak.

Az új látogatókat említette elsődleges indokként Szilágyi Dániel, a cég értékesítési igazgatója; mint mondta, a Cdata Térképtár Kft.-vel közösen egyszerűen megkeresték a Volán Egyesülést ajánlatukkal, a közlekedési vállalat pedig rábólintott a fejlesztésre. Szilágyi azt mondta, hogy pénzforgalomról nem volt szó, egyébként minden ilyen jellegű adat üzleti titoknak minősül – tette hozzá. A reklámfelület felől egyébként az Origo értékesítési osztályán lehet érdeklődni, mi a cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ, hogy mennyiért hirdethetnénk. A reklámhelyeken egyelőre a cégcsoport saját tartalmai láthatók: az Origo Randi társkereső oldal, illetve az Origo-portfólióba tartozó Life utazási ajánlatai.

Kerestük a Volán Egyesülést is, hogy árulják el, milyen módon választották ki a New Wave-et és társát, és hogy körülnéztek-e egyáltalán a piacon, hátha elérhető jobb feltételekkel is egy hasonló fejlesztés; illetve hogy ez része-e a Vitézy Dávid miniszteri biztos által kidolgozott közösségi közlekedési koncepciónak, vagy ettől független projekt. (Amint megkapjuk a válaszukat, frissítjük cikkünket.)

Egyébként maga a weboldal dizájnja elég jól sikerült, a keresés is gyorsan történik rajta. Azonban a jegyértékesítést nem sikerült integrálni, így, ha buszjegyet akarunk venni, még mindig a Volánbusz.hu, illetve vonatjegynél az Elvira oldalát kell beírnunk, mert a keresési eredményeknél link sem mutat ezekre a weboldalakra. A médiacsoport másik szerzeményét, a Köpönyeg.hu-t azonban sikerült beépíteni az új menetrendoldalba, így azt legalább megtudhatjuk, hogy a kiválasztott állomáson hány fok lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.