Bárhol parkoltam le az új Daciával, perceken belül kisebb csődületet okozott. Néztem az emberek arcát, meglepődöttségét, s azon gondolkoztam, vajon mi lehet ennyire vonzó a Loganban. Aztán rájöttem – az emlékek megszépülnek! Vagy mégsem? Hiába a meggyőző összeszerelési minőség és a hatalmas csomagtartó, a járókelők túlnyomó része a várható hibákról kérdezősködött. Erre azonban nehéz válaszolni, hiszen a kétezer kilométert futott tesztautó még szalonállapotban van. Pedig az együtt töltött idő alatt mindent megtettem, hogy kisajtoljak belőle legalább egy kis rendellenességet.

Tortúra
Végigmentem vele a XI. kerületi Andor utcán, sőt, a Thököly úton is, ami maga a gyötrelem, a hős azonban meg sem rezdült. Tompa puffanásokkal tudatta, kínozni lehet, de tönkretenni soha! Igen? Majd meglátjuk… Irány az autópálya! A lázadó itt már kissé gondban volt, a nagy sebesség nem az ő világa. Valamivel 120 km/óra felett már nem érdemes gyors manőverekre kényszeríteni, inkább szépen, komótosan, már csak azért is, mert ilyenkor beéri a börtönkoszttal (6 liter/100 km).

Fotó: Autó-Motor archív
Ami nem megy, ne erőltessük – lássuk, miként reagál a Pilis kátyúkkal teletűzdelt szerpentinjeire. Bizony, remekül. Az árát tekintve verhetetlen alap-Logant egyszerűen nem lehet kihozni a sodrából. A hepehupás kanyarokban is tökéletesen uralható maradt, nagy gázadásra jóindulatú alulkormányozottsággal válaszolt, s gázelvételnél és fékezésnél sem indult meg a „feneke”. Ami még meglepőbb, nem pattogott. Tövig nyomhattam a gázt, a futómű dolgozott, az autó pedig haladt, természetesen a kijelölt íven.

Fotó: Autó-Motor archív
Hosszútávfutó
Amikor már azt hittem, hogy nem tudom térdre kényszeríteni, megtaláltam a gyenge pontját. Igen, 4500-as fordulatszám fölé pörgetve a nyolcszelepes, 1,4-es Renault motor már kegyelemért könyörög, méghozzá elég hangosan. Nem is érdemes tovább gyötörni, egyszerűen nem tud többet. Ereje 2800-as fordulatszám környékétől jelentkezik, ám pusztán az alapfeladatok ellátására képes, az országúti előzések jócskán megemelhetik a vezető adrenalinszintjét.