Faramuci helyzet állt elő Európában, hiszen míg a jövőbeni törvényi előírásoknak megfelelni kénytelen helyi gyártók egy része komoly értékesítési kihívásokkal küzd, addig – éppen elektromos hajtású autóikkal – a kínai cégek egyre komolyabb offenzívába kezdtek. Ezt a helyzetet felismerve az óriási Stellentis konszern (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat sb.) egyedülálló lépésre szánta el magát, ugyanis egy fiatal kínai márkában 21 százalékos tulajdonrészt szerzett, sőt, azzal vegyesvállalatot alapított az exportértékesítésre.
Így nem akármilyen háttérrel érkezett meg Nyugat- és Dél-Európába a fiatal, de rohamléptekben növekedő Leapmotor,
most pedig a középső-keleti régióban (hazánk mellett Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban és Csehországban) folytatja a terjeszkedést egy közös importőrvállalat, a jól ismert Emil Frey AG közreműködésével.

(Fotó: Leapmotor)
Magyarországon az importőr központi bázisán, a budapesti Emil Frey M5 Centerben június 11-én indul az értékesítés, és szeptembertől további szalonokkal és szervizekkel válik országossá a hálózat, a tervek szerint idővel minden megyeszékhely bevonásával. Ambíciókban nincs hiány: a 2019 óta autókat gyártó, és tavaly már a 300 ezres volument elérő Leapmotor – a már említett Stellantis-hátszéllel – nálunk is komoly piaci szereplővé akar válni, és 2027-re már minden fő kategóriában (A, B, C, D szegmens) legalább egy modellt fog kínálni. Egyelőre azonban, legalábbis Európában kéttagú a kínálata: egy városi kisautóból és egy családi SUV-ból áll, méghozzá villamosított hajtással – de az egyiknek benzinmotorral kiegészített változata is van.

Fotó: Leapmotor
Mindent visz az ár: T03
Lássuk az olcsóbbik modellt, a néhány hónapig Lengyelországban (az egykori Kispolszki-fellegvár Tychy üzemében) is összeszerelt, de ezzel nem teljes EU-s vámmentességre jogosult, ezért jelenleg Kínából importált T03-at. Ez a 3,6 méter hosszú, A-szegmensbe sorolható elektromos mini elsősorban a BYD Dolphin Surf, a Dacia Spring és a Hyundai Inster vetélytársa, ugyanakkor mindegyiküknél olcsóbb: kedvezményesen 7,49 millió forintba kerül.

(Fotó: Leapmotor)
Csak színt választhat a vevő, az egyetlen elérhető felszereltség meglepően gazdag, még a tolótetőt, az alufelniket, a két műszerfali képernyőt és az adaptív tempomatot is tartalmazza. Hajtását illetően sem áll fenn a bőség zavara, kizárólag 95 lóerős villanymotorral és 37,3 kWh-s akkuval kínálják, WLTP hatótávja pedig 265 kilométer. Bár a formavilága szerintünk inkább ázsiai ízlést tükröz, mellette szól az ár és a jó helykínálat mellett az akkura érvényes 8 év/160 ezer kilométeres garancia.

(Fotó: Leapmotor)
Akár hatótávnövelővel is: C10
Más ligában játszik a Leapmotor másik elérhető modellje, a C10 típusjelű, méretei alapján a D-szegmensbe tartozó családi SUV. Ezt már eleve globális értékesítésre tervezték, ami meg is látszik komolyabb műszaki alapjain, formatervén és technológiáján (Kínában már 800 voltos rendszerrel forgalmazzák!), miként az Euro-NCAP törésteszten elért ötcsillagos minősítés is jó ajánlólevél. Gombok helyett a 14,6 colos érintőképernyőn kezelhetők fő funkciók, vannak felhőalapú frissítések, illetve átfogó vezetéssegítő asszisztensek.

(Fotó: Leapmotor)
Érdekesség, hogy az első ülések háttámlája is ledönthető, így ággyá alakítható az utas- és csomagtér. Alapfelszereltséggel akciósan 14,99 millió forintért érhető el, kétféle hajtással: a tisztán elektromos (217 LE, 69,9 kWh akku, 420 km WLTP hatótáv) EV mellett ugyanannyiért hatótávnövelős is létezik (REEV). Utóbbiban 215 lóerős a villanymotor és jóval kisebb az akku, viszont amikor az merülni kezd, egy generátort hajtva áramot termel az 1,5-ös benzinmotor, így az elméleti hatótáv eléri a 950 kilométert.

(Fotó: Leapmotor)