Új kínai márka érkezett az országba, kapásból a legolcsóbb villanyautóval

Egy jól ismert európai vállalat szalon- és szervizhátterével indul a Leapmotor modelljeinek értékesítése. Kezdetben egy verhetetlen árú városi mini, illetve egy családi SUV alkotja a kínálatot - utóbbiból az akkumulátoros-elektromos mellett érdekes alternatíva is létezik.

2025. 06. 11. 8:08
Fotó: Leapmotor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Faramuci helyzet állt elő Európában, hiszen míg a jövőbeni törvényi előírásoknak megfelelni kénytelen helyi gyártók egy része komoly értékesítési kihívásokkal küzd, addig – éppen elektromos hajtású autóikkal – a kínai cégek egyre komolyabb offenzívába kezdtek. Ezt a helyzetet felismerve az óriási Stellentis konszern (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat sb.) egyedülálló lépésre szánta el magát, ugyanis egy fiatal kínai márkában 21 százalékos tulajdonrészt szerzett, sőt, azzal vegyesvállalatot alapított az exportértékesítésre. 

Így nem akármilyen háttérrel érkezett meg Nyugat- és Dél-Európába a fiatal, de rohamléptekben növekedő Leapmotor,

most pedig a középső-keleti régióban (hazánk mellett Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban és Csehországban) folytatja a terjeszkedést egy közös importőrvállalat, a jól ismert Emil Frey AG közreműködésével.

Óbudán mutatkozott be a kezdőpaletta, az apró T03 és a simább vonalú C10
(Fotó: Leapmotor)

Magyarországon az importőr központi bázisán, a budapesti Emil Frey M5 Centerben június 11-én indul az értékesítés, és szeptembertől további szalonokkal és szervizekkel válik országossá a hálózat, a tervek szerint idővel minden megyeszékhely bevonásával. Ambíciókban nincs hiány: a 2019 óta autókat gyártó, és tavaly már a 300 ezres volument elérő Leapmotor – a már említett Stellantis-hátszéllel – nálunk is komoly piaci szereplővé akar válni, és 2027-re már minden fő kategóriában (A, B, C, D szegmens) legalább egy modellt fog kínálni. Egyelőre azonban, legalábbis Európában kéttagú a kínálata: egy városi kisautóból és egy családi SUV-ból áll, méghozzá villamosított hajtással – de az egyiknek benzinmotorral kiegészített változata is van.

Szokni kell még a logót (az autók hátulján betűkkel kiírva ott a teljes felirat)
Fotó: Leapmotor

Mindent visz az ár: T03

Lássuk az olcsóbbik modellt, a néhány hónapig Lengyelországban (az egykori Kispolszki-fellegvár Tychy üzemében) is összeszerelt, de ezzel nem teljes EU-s vámmentességre jogosult, ezért jelenleg Kínából importált T03-at. Ez a 3,6 méter hosszú, A-szegmensbe sorolható elektromos mini elsősorban a BYD Dolphin Surf, a Dacia Spring és a Hyundai Inster vetélytársa, ugyanakkor mindegyiküknél olcsóbb: kedvezményesen 7,49 millió forintba kerül. 

Olaszországban jól fogy nagyváros- és sikátorbarát méretei miatt
(Fotó: Leapmotor)

Csak színt választhat a vevő, az egyetlen elérhető felszereltség meglepően gazdag, még a tolótetőt, az alufelniket, a két műszerfali képernyőt és az adaptív tempomatot is tartalmazza. Hajtását illetően sem áll fenn a bőség zavara, kizárólag 95 lóerős villanymotorral és 37,3 kWh-s akkuval kínálják, WLTP hatótávja pedig 265 kilométer. Bár a formavilága szerintünk inkább ázsiai ízlést tükröz, mellette szól az ár és a jó helykínálat mellett az akkura érvényes 8 év/160 ezer kilométeres garancia. 

Széria a tetőablak, a „váltókar” a jobb bajuszkapcsoló 
(Fotó: Leapmotor)

Akár hatótávnövelővel is: C10

Más ligában játszik a Leapmotor másik elérhető modellje, a C10 típusjelű, méretei alapján a D-szegmensbe tartozó családi SUV. Ezt már eleve globális értékesítésre tervezték, ami meg is látszik komolyabb műszaki alapjain, formatervén és technológiáján (Kínában már 800 voltos rendszerrel forgalmazzák!), miként az Euro-NCAP törésteszten elért ötcsillagos minősítés is jó ajánlólevél. Gombok helyett a 14,6 colos érintőképernyőn kezelhetők fő funkciók, vannak felhőalapú frissítések, illetve átfogó vezetéssegítő asszisztensek.

Style és Design felszereltségben kapható, utóbbi szilikonbőr kárpitozású, hűthető-fűthető ülésekkel
(Fotó: Leapmotor)

Érdekesség, hogy az első ülések háttámlája is ledönthető, így ággyá alakítható az utas- és csomagtér. Alapfelszereltséggel akciósan 14,99 millió forintért érhető el, kétféle hajtással: a tisztán elektromos (217 LE, 69,9 kWh akku, 420 km WLTP hatótáv) EV mellett ugyanannyiért hatótávnövelős is létezik (REEV). Utóbbiban 215 lóerős a villanymotor és jóval kisebb az akku, viszont amikor az merülni kezd, egy generátort hajtva áramot termel az 1,5-ös benzinmotor, így az elméleti hatótáv eléri a 950 kilométert. 

4,74 méter hosszú a SUV,  ez nagyjából a BYD Seal U és a Tesla Model Y mérete
(Fotó: Leapmotor)
info

Kimerült ugyan a villanyautó-vásárlás állami támogatására szánt keret, de az eredeti határidőt meghosszabbították, így november végéig lehet pályázni a járművenként 2,8-4 millió forintos összegre.

 


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.