Akármilyen megosztó is a Juke formája, a Nissan márkának eszében sem volt finomítani rajta, hiszen 2010-es bemutatkozása óta kis szörnyecskéjével letarolta a piacot. Sőt, még rámenősebbre vették a figurát, lendületesebb szabású kötényeket és látványosabb hűtőmaszkot akasztottak a crossoverre, valamint a nappali menetfényt LED-esre, a fényszórókat pedig xenonra cserélték.
Nissan Juke
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
Egyszersmind rágyúrtak a személyre szabhatóságra is: Acenta és Tekna specifikáció esetén a tulajdonosok kívül-belül színes dekorelemekkel alakíthatják saját ízlésükhöz a Juke-ot. A 65 000 forintos „Külső csomag” például fehér, fekete, piros vagy sárga színben választható tükörházakat, fényszórókereteket és lökhárító-bajuszkákat tartalmaz, de akár az alufelnik küllői (18 colos méret, 225/45-ös abroncsokkal) is kiszínezhetők.
Mozgalmas műszerfal. Továbbra is csak magasságban állítható a kormány
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
A tesztautóba beülve olyan érzésem támadt, mintha a Nissannál felfedezték volna, hogy a lakkfeketén kívül fehér is van a zongorán. Mindenesetre a kiegészítők (középalagút-borítás, szellőzőrostély-gyűrűk, ajtókonzol, váltógomb és díszítő varrások) itt is négyféle színt vehetnek fel, melyek nemcsak hangulatosabbá teszik az utasteret, hanem értékesebbnek is mutatják – Tekna csúcsfelszereltséghez széria, Acentához 65 ezer forintos opció a „Belső csomag”. Személy szerint ennél többre értékeltem, hogy az álcapadló megjelenésével 40%-kal, 354 literre nőtt a csomagtartó befogadóképessége, az osztottan dönthető támlákkal pedig a bővítés is egyszerű.
Amúgy a hátsó üléseken továbbra is passzentos a helykínálat, és a meredek övvonal miatt klausztrofóbiás érzésünk lehet, az emelt üléspozíció jóvoltából viszont kényelmes a be- és kiszállás, s egészen jól rálátni a forgalomra.
Most már használható méretű a csomagtér
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
A vezető dolgát pedig ezentúl 360 fokos parkolókamera és a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs (holttérfigyelés, sávelhagyás jelzés, mozgótárgyészlelés) is segítheti.
A kis virgonc motornak van étvágya
A kínálatban a tesztelt 1,2 literes turbómotor jelent újdonságot, ami remekül passzol a Juke izgága karakteréhez. Eco üzemmódban ugyan alaposan leszedálták, Sport programban viszont határozottan veszi a gázadást és lelkesen pörög fel. 1800-as fordulattól már derekasan húz, 115 lóerőjével és 190 Nm-es nyomatékával fürgén viszi a kocsit, és a rugalmasságára sem lehet panasz.
A kasztni hátul is formás
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Hű marad a tanulmányhoz a japán gyártó új generációs sportkocsija + videó
Az ausztrál védjegyhivatal jóvoltából ismerhetjük meg az új, a japánok által 2022-től kínált Nissan Z formáját – olvasható az Autó-Motor magazin online felületén.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.