8,34 milliótól indul a magyar Mercedes kupé

A Mercedes–Benz CLA máris megérkezett a hazai kereskedésekbe. A típus listaáron már akár 8,34 millió forintért a miénk lehet.

Szabó Péter
2013. 02. 21. 18:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A részletes bemutatót a több tekintetben is fejhajtásra okot adó kupéról itt olvashatják; ezúttal az árazásé a főszerep. A beszállót az A osztályból már ismert 122 lóerős 1,6 literes turbómotor adja, ezért az összegért pedig a Németországban BlueEfficiency Edition névvel illetett ultratakarékos verzió lehet a miénk.

A mindössze 5 literes vegyes fogyasztású modell világelső 0,22-es légellenállással rendelkezik, amennyiben beérjük a szériában hozzá járó acélfelnikkel. Felszereltség tekintetében egyébként épp hogy egy árnyalattal áll csak jobban a hosszú kupé az alapokat adó kompakthoz képest, így első pillantásra az 1,5 milliós árkülönbözet kissé borsosnak tűnik. Ráadásul a takarékos kiadás esetében a dinamika is enyhén csökken: 9,9 másodperces 0–100-as sprint mellett 190 km/h-s végsebességre számíthatunk.

Az árdifferencia feljebb ugorva is csak minimálisan mérséklődik a két típus között. A CLA 200 esetében ugyanezen erőforrás 156 lóerős kiadását meglehetősen borsos, 825 ezer forintos felárért kaphatjuk meg. Mivel itt ugranak a fogyasztás optimalizálását megcélzó fokozott intézkedések, többek között szériában is alufelnikre, ám 5 deciliterrel nagyobb étvágyra számíthatunk. A menetdinamikára viszont már itt sincs panasz: a széria hatfokozatú kézi váltóval 8,6, a közel 800 ezer forintos felárral mért hétgangos duplakuplungossal 8,5 szekundumos 0–100-as sprintre számíthatunk 230 km/h-s végsebesség mellett.

Innen felfelé még kétliteres, 211 lóerős turbós benzinesre, vagy 2,1 literes, 170 lóerős dízelre válthatunk. Mindkét esetben szériaként üdvözölhetjük a dupla kuplungos automatát. A benzinesért 11,17, a dízelért pedig 10,76 millió forintot kell leszurkolnunk. Utóbbi 4,2 literes vegyes fogyasztás mellett nagyságrendileg a 200-as benzines dinamikáját hozza, annál 800 ezer forinttal drágábban, amelyet az 1,3 literes „takarékosságból” nehezen fogunk kiautózni. A 250-es csúcsmodell viszont már 6,7 szekundumos 0–100-ra képes, végsebessége pedig 240 km/h, miközben 6,1 literes vegyes fogyasztása továbbra is barátinak minősül. A választás így már csak preferencia kérdése.

Tekintve, hogy a modellek viszonylag szerény alapfelszereltséggel állnak rajthoz, a fenti összegekhez átlagos extrázással sem nehéz milliókat hozzáadni, a legjobban felszerelt példányok ára pedig átlépheti a 15 milliót is. Ha a helykínálat oldaláról közelítjük meg a dolgot, akkor ez bizony nagyon nem kevés pénz az A osztályra alapuló típusért, viszont ha a különlegességet vesszük számításba, a négyajtós kupé bizony meggyőző tud lenni, ráadásként pedig leszámíthatjuk az árból a 4 éves garancia mellé vállalt ingyenes szervizeket.

Már csak a hasonló hossz okán is releváns az összehasonlítás a kifutó C osztállyal. A praktikusabb szedán azonos motorizáltsággal nagyságrendileg 30 ezer forinttal olcsóbb, amelyet viszont az átlagosan 2-5 decivel magasabb fogyasztás fordít át. A kérdés tehát nyitva áll. Önök az elsőkerekes, modernebb, divatosabb, magyar gyártású kupét vagy a hátsókerék-hajtású, tágasabb szedánt vinnék inkább?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.