A kecskeméti gyár termékportfóliója az újdonsággal kéttagúvá bővült. A tíz hónap alatt negyvenezer példányban gyártott B osztállyal közös üzemben készülő CLA a Mercedes–Benz első sorozatgyártású modellje, amelyet kizárólag hazánkban állítanak elő. Most a márka fokozza a tempót, amelyben a magyar gyár is partner: a csillagosok vezetősége rendre meglepődik az itt készült modellek minőségén és a munkatempón, pedig ők minden bizonnyal nem hétköznapi elvárásaikról híresek.
A gyártást megnyitó dr. Dieter Zetsche konszernvezető és Orbán Viktor miniszterelnök után mi is beülhettünk az elsők között elkészült, speciális felszereltségű Edition 1 modellbe, amelyből 1000 darab fog készülni.
A CLA szerencsére örökölte a CSC tanulmányon is szereplő látványos íveket és formákat, például a különleges első fényszórót, valamint a tetszetős, egyedi textúrájú hűtőmaszkot. A CSC tükreinek, illetve rejtett kilincseinek viszont menniük kellett, ahogyan a 21 colos óriáskerekek helyét is az A osztály kínálatában szereplő darabok vették át.
A kecskeméti újdonság az A osztály családjának második tagjaként lép színre, a későbbiekben pedig a CLS Shooting Brake-hez hasonló sportos kombi változattal bővül az elsőkerék-hajtású platformra épülő csillagosok palettája.
A modell különlegessége messze kiemelkedő légellenállási együtthatója, amely minden eddigi autóénál jobb. A hatékonyságra kihegyezett BlueEfficiency kiadás mindössze 0,22-es cW adattal büszkélkedhet, de a hagyományosabb verzió 0,23-as és 0,24-es értékei is a világ legjobbjainak számítanak.
A jármű csekély üzemanyag-fogyasztásához a számos aerodinamikai optimalizáció révén kialakult légáramlási karakterisztika is hozzájárul. Ezek közé tartozik az A oszlop áramvonalas formázása, a tökéletesített tükörház, a kis áramlási ellenállású dísztárcsa, valamint az első és a hátsó kerékdobok fogazott légterelője. Az autó alatti áramlást a fenéklemez négyfelületű burkolása, egy további elem a hátsó híd középrészénél, illetve az aerodinamikailag optimalizált hangtompítóhoz csatlakozó diffúzor javítja.