950 lóerővel startol a Ferrari Enzo utódja

A Ferrari néhány bennfentesnek már megmutatta a márciusban debütáló Enzo-utódot. A lenyűgöző képességű szuperautóról szinte minden részlet kiderült.

Szabó Péter
2013. 02. 01. 7:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az F150 kód alatt futó fejlesztés végeredménye szinte egészen biztosan más néven kerül majd a kereskedésekbe, ráadásul erre már alig kell várni. Addig sem árt sietni az előrendeléssel: mindössze 499 példány lát majd napvilágot. Bár egyelőre semmi sem hivatalos, az egybecsengő beszámolók alapján komolyan lehet venni a kikerült információkat. A mindössze háromféle fényezéssel készülő modell V12-es erőforrása 9200 fordulat/percnél 800 lóerős csúcsteljesítményt ad le, amelyet a KERS elektromos rendszer további 150 lóerővel told meg. Ennek köszönhetően a 0–100-as sprint 3 másodperc körül alakul, de igazán az mutatja meg az autó potenciálját, ha a gázpedált egészen 200-ig nyomjuk: ehhez mindössze további 4 másodpercig kell padlóznunk. A végsebesség 370 km/h-ra adódik.

 

Belül fix üléseket találunk, amelyekhez a kormányt és a pedálokat magunk állíthatjuk be kedvünk szerint. A változtatható szögű hátsó légterelő mellé magától értetődő módon diffúzor is érkezik. A gyári ígéretek szerint nekik is köszönhető, hogy 200 km/h-ról mindössze 115 méteres lesz a fékút – ez előtt fejet kell hajtani, ugyanis komoly sportautók is csupán 130 méterre képesek. A kiváló menetteljesítményeket az 1,28 tonnás üres tömeg is elősegíti, amelyből az elektromotor 150 kilóval veszi ki a részét.

Még egy lenyűgöző szám: az ár. Körülbelül nettó 1,2 millió eurót kell otthagyni a falakat döntő Ferrariért, de ha egy kicsit szeretnénk variálni a felszereltségén is, hazai forgalomba helyezéssel nem árt félmilliárd forintot bekészíteni. A márciusi Genfi Autószalonon lehull a lepel a lenyűgöző képességekkel rendelkező szuperautóról – mi pedig ott leszünk, hogy a helyszínről, első kézből szállítsuk a legfrissebb információkat vele kapcsolatban is.

Ráadásul nem ez lesz a lovas márka egyetlen újdonsága: már bejelentették, hogy a teljesen új F1-es autót F138-nak hívják majd, amely kombináció a 2013-as évnek és a 8 hengernek állít emléket, amelynek muzsikáját a következő évadban utoljára halljuk. Az új turbókorszakkal 2014-ben már 1,6 literes, turbómotorok duruzsolnak majd az F1-ben is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.