Ívek diadala – galérián tündököl a McLaren P1

A McLaren hivatalosan is megerősítette, hogy a Genfi Autószalonon lehull a lepel új szuperautójukról. A P1 a nagy előd F1 méltó utódja lesz.

Szabó Péter
2013. 02. 14. 17:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Immár a sorozatgyártásra kész autó belső terébe is bepillanthatunk, ahol ezúttal 3 helyett 2 ülést találunk, amelyet végletekig letisztult műszerfal körít. A teljesen szénszálas külsőhöz jól igazodik a beltér is, amelynek digitális műszerfala mellett alig néhány kapcsoló ragadhatja meg a figyelmünket.

Nem csoda, hogy a sallangok nem kerülnek elő, ugyanis a gyáriak szerint a P1 a vezetési élmények terén szeretne maradandót alkotni úgy, hogy közben pályaautós kvalitásokat tud felmutatni. Ebben az aerodinamika lesz az egyik nagy fegyvere: a szinte már kötelező „hangulatválasztó” kapcsoló Race, azaz verseny állásában az adaptív légterelők optimálisabb pozícióba húzódnak, még jobban az aszfalthoz tapasztva a P1-et. Mondanunk sem kell, hogy ez is a Forma–1-re hajaz, ahogy például a zöld, vörös, majd kék fénydiódákkal működő váltási segédlet is.

Márpedig nem árt a segítség és a figyelem összpontosítása, a csúcs McLarenben ugyanis nagyon gyorsan történnek az események. Erről nemcsak egy bődületes teljesítményű motor, hanem a súlycsökkentés radikális mértéke is gondoskodik. A lehető legkönnyebb anyagokból készülő modell vázát is a szénszál adja, és szinte mindenhol csak a nemes műanyaggal találkozhatunk. Olyannyira a tömegfaragás megszállottai voltak a tervezők, hogy a karbon lakkozásától is eltekintettek – ez nem csak természetesebb felületet ad, de minden egyes autó tömegén 1,5 kilogrammot farag. Így már nem is csoda, hogy lábszőnyeget csak opcionálisan rendelhetünk a modellhez, de azért automata klíma, navigációs rendszer és egy Meridian csúcs audiorendszer belefért az alapfelszereltségek közé. A luxusban való dagonyázás tömegnövelő bűnéért az ülések vezekelnek: az állítható kagylóülések darabja mindössze 10,5 kilogrammot nyom.

A többi részletről továbbra is kitartóan hallgat a gyártó, de a belső információk kiszivárgását így sem tudják apasztani. Már az sem titok, hogy a csúcsmodellből 500 darab készül, egyenként 1,2 millió eurós árcédulával, amellyel a hamarosan érkező új csúcs-Ferrari és a Porsche 918 Spyder mellett a szegmens kimondottan erőteljes intenzitásáról gondoskodik. Ahogy az olasz és a német konkurensek, úgy a britek ragadozója is elektromos segítséget kaphat: egyes információk szerint az F1-ből ismerős KERS rendszer további 150 lóerővel toldja meg a teljesítményt.

Milyen erős is lesz pontosan a P1? A hírek az MP4-12C-ben használt 3,8 literes, kétturbós V8-as erőteljesen továbbfejlesztett verzióját jelölik meg fő erőforrásként. A kiinduló motor 626 lóerőt szorított ki magából 7000-es csúcsfordulattal, míg a képek tanúsága szerint ezúttal közel 9000-ig forgatható lesz a V8. Ez pedig tökéletesen alátámaszthatja a 800 lóerőről szóló pletykákat.

Három hét múlva lehull a lepel és minden információt megtudunk. A helyszínről első kézből számolunk majd be az újdonságról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.