Az európai piacra termett EcoSport pedig nem rejti véka alá küldetését, hiszen a márka tradicionális köntösében éppen a fentebb említett ellenfelek méreteivel büszkélkedik, csak éppen azokat a fiatalos életstílust követő vásárlókat veszi célkeresztbe, akik talán jobban vonzódnak az oválos márkához.
Ami a praktikumot illeti, a Brazíliában már futó kivitel prospektusából tudjuk, hogy a csomagtartó 362 literes, az ülések lehajtásával 0,705 köbméteresre bővíthető. Az innovációkra fogékony technokraták értékelni fogják a hangvezérlésű SYNC rendszert is, amely előfutáraival ellentétben állítólag már stabilan akadályozza a figyelem elvonását.
A szórakoztató és asszisztens rendszerek fontosságánál is előrébb való a műszaki alapok kifogástalansága, s ez a momentum bizonyára dönt majd arról is, hogy a Ford vagy a GM arat le több babért a kategóriában. Mindenesetre a gépháztető alatt az az egyliteres, háromhengeres erőforrás is helyet kap, amely 125 lóerő teljesítménnyel szolgál, és ötfokozatú kézi váltó társul hozzá. A turbós EcoBoost motor mellett megtalálható lesz egy ódivatú 1,5 literes benzines is 110 tagú ménessel, míg dízelfronton egy hasonló hengerűrtartalmú blokk enged szabadjára 90 paripát.
Noha pontos árakról egyelőre nem esett szó, látható, hogy a kizárólag teljesítményadatokkal kalkuláló vásárlókat nehezebb lesz a kereskedésekbe csábítani. A hatékonyságról majd az első teszteket követően tudunk majd érdemben nyilatkozni.