Persze a váltás időszerű volt, hiszen a japánok Esztergomban gyártott kompakt crossovere már hosszú évek óta tapossa a piacot, noha az ár/érték arányban keresendő erények azért húzták a típus egyre lassuló szekerét.
A Suzuki szakemberei ezúttal a következetességet félretették és léptek egy kategóriát, az új SX4-et a B szegmens helyett már a C-be sorolják, amit a nagyobb méretek is alátámasztanak: 4,3 méter hosszú, 1765 mm széles és 1575 mm magas az utód, tengelytávja pedig 10 cm-t nyúlva immár 2600 mm.
A formákról nem hozunk ítéletet, azonban a látványosan egyetlen nagy hűtőmaszkkal karakteressé tett orr és az egyszerűbben lecsapott hátsó traktus között némi diszharmóniát vélünk felfedezni. A növekedés persze az utastér és a csomagtér szempontjából fontos volt, így a nagyobb helykínálat és az előd szokatlanul kicsi, 270 literes puttonya helyett már 430 liternyi holmi pakolható az újdonság hátuljába.
A motorháztető alatt a jelenlegi M16A kódnéven futó 1,6 literes szívó benzines csiszolgatott verziója található, miközben a mérnökök alacsonyabb súrlódást és kisebb tömeget vetettek be a fogyasztás ellen, míg a szintén 1,6-os dízelmotorhoz változó geometriájú turbótöltő társult.
A gázolajos kivitel esetében a váltó egy fokozattal gazdagodva hatfokozatú, de a gyártó fokozatmentes (manuális módban hétsebességes) CVT automatát is ajánl az autóhoz. Ősszel az európai kereskedésekben mind első- mind négy különböző üzemmódban használható összkerékhajtással rendelhető lesz az új SX4.