Az elektromos vászontetős élményautót mindenféle álcázás nélkül nemrégiben Fokvárosban kapták lencsevégre lesifotósok, ma pedig már hivatalos gyári galériával szolgálhatunk, csodás tájjal és persze a derékre vetkőzött GT86-tal.
A fotók tanúbizonysága szerint a kupé kivitellel megegyező 2+2 személyes kialakítást preferáltak a mérnökök, tehát egyszerre akár négy fő számára kínálhat feledhetetlen, szeles mulatságot a hátsókerék-hajtású Toyota. A technika természetesen teljes mértékben megegyezik majd a kupééval, azonban a nyilvánvalóan szükséges merevítések miatti nagyobb tömeg következményeként kicsit gyengébb dinamikával és hajszálnyival magasabb fogyasztással számolhatunk.
A 200 lóerős, 205 newtonméteres, kétliteres, négyhengeres szívó-boxermotorral hajtott, 4,24 méter hosszú, körülbelül 1,3 tonnás nyitott GT86 a hatfokozatú kézi váltóval 220 km/h feletti végsebesség mellett valamivel 8 szekundumon belüli 0–100 km/h-s sprintidőre lesz képes, a hatgangos automataváltóval gyengébb gyorsulásra számíthatunk. A gyári vegyes fogyasztás 8 liter körüli van a kézi váltóval, a jóval hosszabb áttételezésű automatával kicsit több mint 7 liter.
Az utastér a szokásos feketeségtől ezúttal megszabadult – legalábbis a koncepcióautó esetében –, s a kabriózás páratlan élményéhez további adalékot szolgáltató fehér bőr izgalmas kontrasztot alkot a sötétkék elemekkel. További igényes részletként a fémből készült pedálokat és az alumíniumbetéteket emelhetjük ki. Külön érdekesség, hogy a kupéban látott audiorendszert a nyitott tanulmányban egy kisebb fejegység váltja, amihez dokkolóval további kiegészítő, például iPhone kapcsolható.
A nyitott GT86 szériagyártású kivitelének piacra kerüléséről egyelőre nincsenek pontos információink, ám a genfi debütálást követően nem titkolózik tovább a japán gyártó. Becsléseink szerint 10 millió forinton belül marad majd a széllel bélelt GT86 indulóára. Az élményautó várhatóan Subaru-átiratban, a BRZ kabrió változataként ugyancsak színre lép majd.