Az élet napos oldala: íme a Toyota GT86 kabrió

Már korábban sem volt titok, hogy a Toyota igazán finom falattal készül a genfi autószalonra, mégpedig a GT86 kabrió változatának tanulmányát hozza magával.

Csizsek Ádám
2013. 03. 08. 11:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elektromos vászontetős élményautót mindenféle álcázás nélkül nemrégiben Fokvárosban kapták lencsevégre lesifotósok, ma pedig már hivatalos gyári galériával szolgálhatunk, csodás tájjal és persze a derékre vetkőzött GT86-tal.

A fotók tanúbizonysága szerint a kupé kivitellel megegyező 2+2 személyes kialakítást preferáltak a mérnökök, tehát egyszerre akár négy fő számára kínálhat feledhetetlen, szeles mulatságot a hátsókerék-hajtású Toyota. A technika természetesen teljes mértékben megegyezik majd a kupééval, azonban a nyilvánvalóan szükséges merevítések miatti nagyobb tömeg következményeként kicsit gyengébb dinamikával és hajszálnyival magasabb fogyasztással számolhatunk.


A 200 lóerős, 205 newtonméteres, kétliteres, négyhengeres szívó-boxermotorral hajtott, 4,24 méter hosszú, körülbelül 1,3 tonnás nyitott GT86 a hatfokozatú kézi váltóval 220 km/h feletti végsebesség mellett valamivel 8 szekundumon belüli 0–100 km/h-s sprintidőre lesz képes, a hatgangos automataváltóval gyengébb gyorsulásra számíthatunk. A gyári vegyes fogyasztás 8 liter körüli van a kézi váltóval, a jóval hosszabb áttételezésű automatával kicsit több mint 7 liter.

Az utastér a szokásos feketeségtől ezúttal megszabadult – legalábbis a koncepcióautó esetében –, s a kabriózás páratlan élményéhez további adalékot szolgáltató fehér bőr izgalmas kontrasztot alkot a sötétkék elemekkel. További igényes részletként a fémből készült pedálokat és az alumíniumbetéteket emelhetjük ki. Külön érdekesség, hogy a kupéban látott audiorendszert a nyitott tanulmányban egy kisebb fejegység váltja, amihez dokkolóval további kiegészítő, például iPhone kapcsolható.

A nyitott GT86 szériagyártású kivitelének piacra kerüléséről egyelőre nincsenek pontos információink, ám a genfi debütálást követően nem titkolózik tovább a japán gyártó. Becsléseink szerint 10 millió forinton belül marad majd a széllel bélelt GT86 indulóára. Az élményautó várhatóan Subaru-átiratban, a BRZ kabrió változataként ugyancsak színre lép majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.