A konszern vezére, Dan Akerson azt is meglebegtette, hogy elektromos fronton ugyancsak komoly előrelépésre számíthatunk tőlük. Noha nemrég még az árcsökkenés – és ezáltal az eladhatóság – okán a következő generációs Chevrolet Volt / Opel Ampera akkumulátorának, hatótávjának csökkenéséről számolhattunk be, a GM tisztán elektromos jármű esetében már 320 kilométer megtehető távolságot ígér.
„Ez nagyobb áttörés lesz az akkumulátorok technológiájában” – ígérte Akerson, azaz könnyen lehet, hogy merőben új megoldást rejteget a GM. Tudvalevő, hogy jelenleg két különböző rendszert tesztelnek, és közülük kerül majd ki a hatékonyságban és költségekben is győztes, ám konkrét információt nem kaptunk a fejlesztésekről.
A vezér azért annyit elárult, hogy az egyik 160 kilométer hatótávra képes, a másik 320 kilométert tud megtenni, tehát a hatótávok mellett bizonyosan más tömeg, tölthetőség és árcédula jellemzi a két technológiát.
A GM hangsúlyozza, hogy tervei között fontos szempont a tömegcsökkentés, amit napjainkban a hétköznapi autók gyártásánál kevésbé használt, de egyre népszerűbb anyagokkal kíván elérni; a karbon, az alumínium és a magnézium szélesebb körű alkalmazása markáns eredményt hozhat. Ennek eredményeképp a General Motors 2016-ra mintegy 15 százalékban szeretné csökkenteni modelljei tömegét, ami azért fontos, mert Akerson szerint a váz tömegének 10 százalékos mérséklésével már 6,5 százalékos fogyasztásmérséklést lehet elérni.