"Az a jó, ha az emberek gőzölgő aszfalton mennek szavazni" – Orbán Viktor átadta Magyarország új autópályáját

Újabb mérföldkőhöz érkezett az országépítés: új, 34 kilométeres szakassszal bővül az M4-es autópálya Törökszentmiklós és Kisújszállás között. Orbán Viktor szerint a beruházás nemcsak a Tiszántúl közlekedését teszi gyorsabbá és biztonságosabbá, hanem annak bizonyítéka is, hogy a kormánynak van Alföld-programja, amellyel itthon hasznosulnak az adóforintok és nem Ukrajnában.

2025. 12. 22. 9:37
Orbán Viktor
Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond az M44-es gyorsforgalmi út M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszának átadásán Nagykőrös közelében Fotó: Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán Forrás: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda
Fotó: Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán Forrás: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Fazekas Sándor volt az, aki ránézett az előterjesztésre, amely az országos útfejlesztési tervet tartalmazta. Ő kérdezte, hogy na de velük mi lesz? Köszönettel tartozunk neki, hogy ez az út soha ne kerüljön le a napirendről – fogalmazott Orbán Viktor az átadón. A kormányfő hozzátette, tőle tanulta azt is, az a jó, ha az emberek gőzölgő aszfalton mennek szavazni. Köszönetet mondott a helyieknek a szavazatokért. Mint mondta, erre lenne szükség most is. A kormányfő arról is beszélt: a kunokkal nem jó ujjat húzni. Emlékeztetett: ők adták Kenderesről az utolsó kormányzót, és időnként egy-egy Nobel-díjassal is megajándékozzák a magyarságot. A kormányfő kifejtette: van egy saját Alföld-programjuk. Hozzátette: a munkanélküliség 12-ről 5 százalékra csökkent a térségben 2010 óta. – A nagy kiadás azonban a két út, ugyanis az M44-es út is nagyon fontos volt. Van még hátra azonban 60 kilométernyi útszakasz, és ez is épülni fog – tette hozzá.

 

Összekötik autópályákkal az ipari övezeteket

A miniszterelnök kiemelte, úgy döntöttek, hogy 2026 január elsejétől a húsz tonnánál nehezebb kamionok kizárólag az autópályákat használhatják. 

Orbán Viktor elmondta, a 2010 utáni autópályaépítéseknek köszönhetően lakosságarányosan a legfejlettebb országokat is utolérte hazánk. Ennek eredményeként mostanra 22 megyei jogú város is elérhető autóúton. 

– Ha minden tervünket meg tudjuk valósítani, akkor minden magyar maximum 20 percre fog élni egy autópályától – jelentette ki a miniszterelnök. Úgy Előrevetítette, hogy a kormánynak komoly tervei vannak a térséggel, ennek része egy Debrecen, Nagyszalonta, Békéscsaba ipari övezet létrehozása. – Ennek érdekében hamarosan megkezdődik a Debrecen–Békéscsaba gyorsforgalmi út építése is – mondta Orbán Viktor.

 

Két út áll Magyarország előtt

Mint fogalmazott, nagy küzdelem árán kimaradtunk a brüsszeli hitelből. – A magyaroknak ez 400 milliárd forintot jelentett volna. A mostani útszakasz 170 milliárd forint – fogalmazott. A pénznek szerinte jobb helye van itt, mint a ripityára lőtt Dombaszban egy oligarcha zsebében. A kormányfő szerint ez a választás tétje. – Jól látható, hogy két út van előttünk. Haladhatunk a brüsszeli úton, ami annyit jelent, hogy a pénzünket elviszik. A másik lehetőség, hogy Magyarországon marad, és akkor Magyarország erősödni fog, ugyanúgy, ahogy az elmúlt 15 évben – hangsúlyozta. Orbán Viktor azt mondta: ha velük vannak a kunok, akkor ezt a választást meg fogják nyerni. 


 

„Újabb fontos pillanat az országépítésben. Reggel irány Kenderes határa, ahol felavatjuk az M4-es autóút vadonatúj, 34 kilométeres szakaszát Törökszentmiklós és Kisújszállás között” – közölte hétfőn reggel Orbán Viktor a közösségi oldalán

A mostani átadással az M4-es autóútból egyébként már több mint 150 kilométer készül el a főváros és a Jászság között.

A Világgazdaság összefoglalója szerint az új, 34,29 kilométer hosszúságú beruházás három fő elemből áll:

  • Törökszentmiklóst elkerülő szakasz négysávosra bővítése (8,1 kilométer),
  • Kisújszállást elkerülő szakasz négysávosítása (8,7 kilométer),
  • a két város közötti új nyomvonal építése négy sávon (17,5 kilométer).

Törökszentmiklós elkerülőjén a forgalom egyébként már az elkészült jobb pályán egy ideje közlekedik.

A kivitelezés olyannyira a tervek szerint haladt, hogy az eredeti ütemterv szerint a Kisújszállás és Törökszentmiklós közötti szakasz átadása csak 2026 első negyedévében lett volna esedékes, tehát a karácsony előtti átadás a tervezettnél hamarabbi időpontot jelent.

 

Ellenszélben is épül az ország

A magyar miniszterelnök a beruházás kapcsán arról írt a bejegyzésében, hogy 

amit vállaltunk, azt megcsináljuk, lépésről lépésre, ellenszélben is.

Felidézte, hogy 2010-ben a gyorsforgalmi utak hossza 1273 kilométer volt, ami 2025-re közel 2000 kilométerre emelkedett. 

Ezzel elértük, hogy a magyar emberek 90 százaléka fél óra autós távolságra lakik valamelyik sztrádától

– fogalmazott.

Orbán Viktor szerint ez kemény menet volt, megküzdöttek a pénzügyi és a migrációs válsággal, a Coviddal, és most megküzdenek a háborúval. „Csak a múlt héten 400 milliárd forint hadisarctól mentettük meg Magyarországot azzal, hogy sikerült mentességet szereznünk a brüsszeli hadikölcsön alól.”

A ma átadott autóútszakasz ennek az összegnek kevesebb mint a felébe került, annyiba, amennyiből Berettyóújfaluig tudjuk majd folytatni az építkezést

– mutatott rá. A magyar miniszterelnök egyúttal ígéretet tett rá, hogy „folytatni is fogják, mert a magyarok pénzének jobb helye van az Alföldön, egy négysávos út aszfaltjában, mint ripityára lőve a Donbaszban, vagy ukrán oligarchák aranyozott fürdőszobájában.

Ez a mi tervünk: a brüsszeli háborús terv rombolása helyett békés országépítés” – zárta Facebook-posztját Orbán Viktor.

 

Így épül tovább az M4-es gyorsforgalmi

Ami a folytatást illeti, a kisújszállási átadó után épül az M4-es karcagi elkerülője és egy 22 kilométeres szakasszal Püspökladányig elviszik az autópályát a következő ciklusban.

Az M4-es gyorsforgalmi Püspökladány–Berettyóújfalu közötti szakasza 2032-ben lehet kész.

De szerződés van arra, hogy a következő időszakban a Karcag–Püspökladány-szakaszt is megkezdik, ennek három év alatt kellene megépülnie. Majd ezt követi a Püspökladány és Újfalu közötti szakasz.

Borítókép: Orbán Vikor (Forrás: Facebook)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.