Átadták a Magyarország és Románia közötti második autópálya-határátkelőt a magyar és a román külügyminiszter, valamint a román szállításügyi miniszter jelenlétében. A Nagykereki–Bors II. autópálya-határátkelőhely a magyarországi M4-es autópályát köti össze a romániai A3-as autópálya öt kilométeres, Nagyváradra vezető szakaszával. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az MTI tudósítása szerint kijelentette, Magyarország földrajzi helyzete meghatározza a szomszédokkal való kölcsönhatásokat is. Úgy vélte, a szomszédkapcsolatok minősége az összeköttetéseken is múlik. Míg
Nyugat-Európában két-három kilométerenként, Közép-Európában csak 35-40 kilométerenként vannak határátkelőhelyek – hívta fel a figyelmet. Magyarországnak az az érdeke, hogy minél több átkelőhely legyen.
A magyar–román határon a mostani a 12. közúti átkelőhely, melynek megnyitása 41-ről 37 kilométerre csökkenti az átkelőhelyek közötti átlagos távolságot. Az új átkelőhelynek köszönhetően gyorsforgalmi kapcsolat jön létre Nagyvárad és Debrecen, sőt Nagyvárad és Budapest között.
A tárcavezető megemlítette, a Csanádpalota–Nagylak II autópálya-határátkelőhely megnyitása után öt évet kellett várni a második gyorsforgalmi összeköttetésre. A tervek szerint négy év múlva, 2024-ben megnyithatják a harmadikat is Csenger és Szatmárnémeti között. Lucian Bode Románia közlekedésért, infrastruktúráért és kommunikációért felelős minisztere kijelentette, a román kormány augusztus 24-én fogadta el a kabinet azt a memorandumot, amely lehetővé teszi a kormányközi megegyezést a Szatmárnémeti-Csenger gyorsforgalmi út megépítéséhez. A román tárcavezető is 2024-re ígérte a két ország közötti harmadik autópálya-határátkelő megnyitását.
A határátkelőhelyhez magyar oldalon 26 és fél kilométeres most átadott pályaszakasz vezet, melyen húsz új hidat, Gáborjánnál és Nagykerekinél egy-egy csomópontot, pihenőt, tengelysúly mérő állomást, közel két és fél kilométer madárvédő falat, 540 méter zajvédő falat is építettek. Román oldalon egyelőre 5,3 kilométer autópálya épült meg, amely a Nagyvárad – Szatmárnémeti országútba csatlakozik be Bihar település mellett, amely Nagyváraddal szomszédos település.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában az unió kohéziós alapjából 265 millió eurót (jelen értékén mintegy 95 milliárd forint) fordíthatott Magyarország az M4-esnek az országhatárig vezető szakaszára.