Néhány napon belül átadják az M4-es egy szakaszát

Pénteken adják át a forgalomnak az M4-es gyorsforgalmi út Üllő és Albertirsa közötti szakaszát, ezzel a fejlesztéssel Szolnokról és az agglomerációból biztonságosan elérhető a Ferihegyi repülőtér. Albertirsa és Abony között még idén nyáron teljessé válik az autópálya.

2020. 02. 05. 5:45
A fejlesztés folytatódik az országhatár irányába Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pénteken vehetik birtokukba az autósok az M4-es autópálya 27 kilométeres elővárosi szakaszát Üllő és Albertirsa között – tette közzé az egyik érintett országgyűlési képviselő a közösségi médiában.

Ezzel Monor, Monorierdő, Pilis és Albertirsa lakói közvetlenül gyorsforgalmi úton érhetik el a fővárost. Az építkezés továbbra is zajlik az Albertirsa és Abony közötti szakaszon, de ez a 35 kilométer nem egybefüggő: tavaly nyáron már átadtak egy 10,8 kilométer hosszú szakaszt, ennek egyik része – 4,8 kilométer – a ceglédi körforgalomtól Budapest irányába, hat kilométer pedig a Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres szakasz része.

A fejlesztés folytatódik az országhatár irányába
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Az ígéretek szerint idén augusztusig a hiányzó részek is elkészülnek, és így Abonytól a budapesti repülőtérig egybefüggő, négysávos úton haladhat a forgalom.

Az M4-es első, a főváros határában induló szakaszát még 2006-ban adták át. Ez a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnél ágazik ki a régi 4-es út nyomvonalából, és Vecsést, majd Üllőt elkerülve, az M0-st keresztezve, 12 kilométer után tér vissza a főközlekedési útra. A jelenlegi fejlesztés kezdete tehát ez a csomópont, ahonnan az új M4-es a településeket északról elkerülve, a régi úttal többé-kevésbé párhuzamosan halad jelenlegi végpont­jáig, Albertirsa és Ceglédbercel határáig.

A fejlesztés folytatódik tovább az Alföldön keresztül az országhatár felé. A Szolnokot elkerülő Abony–Törökszentmiklós 27 kilométeres szakasz tartalmaz majd egy Zagyva- és egy Tisza-hidat, valamint számos műtárgyat, illetve felüljárót. A Törökszentmiklós és Püspökladány közötti 65 kilométeres szakasz nyomvonala is ismert már.

Eközben javában tart az M4-es autó­pálya magyar–román határhoz vezető, Berettyóújfalu–Nagykereki szakaszának megvalósítása. A kivitelezésre vonatkozó vállalkozási szerződés szerint nettó 83 milliárd forintból 26,5 kilométer hosszú, új nyomvonalon vezetett autópálya épül kétszer két forgalmi sávval. A nyomvonalon összesen húsz híd épül, köztük a Berettyó folyó és a Dusnok patak feletti pályahíd.

A szakaszt várhatóan július 30-án adják át, de csak akkor, ha annak meglesz a romániai folytatása. A hírek szerint meglesz: az A3-as román autópálya határ melletti rövid Bors–Nagyvárad-szakaszán előrébb tartanak a munkákkal, mint a magyar oldalon.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.