Pénteken vehetik birtokukba az autósok az M4-es autópálya 27 kilométeres elővárosi szakaszát Üllő és Albertirsa között – tette közzé az egyik érintett országgyűlési képviselő a közösségi médiában.
Ezzel Monor, Monorierdő, Pilis és Albertirsa lakói közvetlenül gyorsforgalmi úton érhetik el a fővárost. Az építkezés továbbra is zajlik az Albertirsa és Abony közötti szakaszon, de ez a 35 kilométer nem egybefüggő: tavaly nyáron már átadtak egy 10,8 kilométer hosszú szakaszt, ennek egyik része – 4,8 kilométer – a ceglédi körforgalomtól Budapest irányába, hat kilométer pedig a Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres szakasz része.

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Az ígéretek szerint idén augusztusig a hiányzó részek is elkészülnek, és így Abonytól a budapesti repülőtérig egybefüggő, négysávos úton haladhat a forgalom.
Az M4-es első, a főváros határában induló szakaszát még 2006-ban adták át. Ez a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnél ágazik ki a régi 4-es út nyomvonalából, és Vecsést, majd Üllőt elkerülve, az M0-st keresztezve, 12 kilométer után tér vissza a főközlekedési útra. A jelenlegi fejlesztés kezdete tehát ez a csomópont, ahonnan az új M4-es a településeket északról elkerülve, a régi úttal többé-kevésbé párhuzamosan halad jelenlegi végpontjáig, Albertirsa és Ceglédbercel határáig.
A fejlesztés folytatódik tovább az Alföldön keresztül az országhatár felé. A Szolnokot elkerülő Abony–Törökszentmiklós 27 kilométeres szakasz tartalmaz majd egy Zagyva- és egy Tisza-hidat, valamint számos műtárgyat, illetve felüljárót. A Törökszentmiklós és Püspökladány közötti 65 kilométeres szakasz nyomvonala is ismert már.
Eközben javában tart az M4-es autópálya magyar–román határhoz vezető, Berettyóújfalu–Nagykereki szakaszának megvalósítása. A kivitelezésre vonatkozó vállalkozási szerződés szerint nettó 83 milliárd forintból 26,5 kilométer hosszú, új nyomvonalon vezetett autópálya épül kétszer két forgalmi sávval. A nyomvonalon összesen húsz híd épül, köztük a Berettyó folyó és a Dusnok patak feletti pályahíd.