A kissé negatív irányba fordult száguldást az autóiparban aligha vesszük észre, hiszen az évszázados technikai fejlődés és a tömegtermeléssel járó tőke koncentrálódása szinte rutinszerűen szüli meg azokat az alkotásokat, amelyek önmagukban nézve kiválóságok. De mi történne akkor, ha napjainkban élnének közöttünk olyan reneszánsz emberek, akik a művészet és a műszaki tudományok ötvözésével Enzo Ferrarihoz vagy éppen Ferdinand Porschéhez hasonlóan egymagukban képesek lennének kifordítani a világot?
A válasz egyszerű: minden olyan lenne, ahogy azt gyerekkorunkban elképzeltük. A karosszéria a költséghatékonyságot és a gyártástechnológia nehézségeket nem ismerve hullámozna, a motor előírásos korlátokat nem ismerve üvöltene, a kipufogó illatos benzingőzt hagyna hátra, a gumik pedig az elektronikus segédlet pórázából kitörve sírnának fel.
Nos, a német származású Johannes P. Paulussen 17 éves korában Lamborghini, Ferrari, és Ford urak munkásságát csodálva titkon tudta, hogy önerőből megvásárolni aligha lesz módja egy szuperautót, de az iskolapadban azért lopva saját terveit kezdte el rajzolni a füzet margójára. Ekkor 1961-et írunk, hogy a kitépett lapokból négy évvel később végül megszülethessenek a valóban érdemleges tervek, míg az első kapavágásokra csak a hetvenes évek hajnalán kerülhetett sor.
Aztán hétezer munkaórával később, 1975-ben a közlekedési hatóságok végül jóváhagyásukat adták a tökéletesen egyedi „Paulussen Beradino Hardtop”-ra, ami 1992-ig 8500 felhőtlenül boldog kilométert hagyhatott a háta mögött, mígnem a hátsó traktusba épített Porsche motor meg nem adta magát, okot adva ezzel a további fejlesztésekre. Anyagi háttér hiányában persze a beavatkozásokra csak 2011-ben kerülhetett sor, s többek között az autó ekkor kapott életében először fényezést is, így válva alkalmassá arra, hogy több neves kiállítás szépségdíját is besöpörhesse.
Figyelve az évszámokat, persze már észrevehetjük, hogy a westernfilmek hőse után Beradinónak keresztelt autó még el sem készült, gyakorlatilag máris veteránkorúvá érett, így aztán az idős járműveknek rendezett találkozókon sorra utasíthatta maga mögé azokat a legendás típusokat, melyek az alkotás folyamatában irányadóként szolgáltak. Mi tagadás, a Ferrari 275 GTB, az Alfa Romeo Giulia TZ2, a Lamborghini 400 Monza vagy éppen a magasságában egyező Ford GT40 formai jegyeit olyan ügyesen ötvözi magában a Paulussen, hogy kupéként szinte szemet sem szúr, hogy két személy egyetlen ügyes mozdulattal roadstert varázsolhat a szépségkirálynőből, miközben a kimunkálás precizitása tömeggyártású modelleket is felülmúlhatna.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!