Land Roverben debütál a ZF 9 fokozatú automatája

A sebességi fokozatok számának srófolása eddig úgy tűnt, megáll nyolcnál, ám az ígéretek beteljesülni látszanak: a ZF 9 fokozatú váltót mutat be.

Szabó Péter
2013. 03. 02. 12:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már régóta nem újdonság, hogy korunk vezető váltókészítője, a ZF 9 fokozatú automatán ügyködik, de úgy tűnik, végre elérkezett a bemutató ideje is. A találgatásokkal ellentétben nem a Mini új generációjában, hanem egy Land Roverben mutatkozik be a bolygóműves egység.

Mindössze egy hetet kell várnunk az új váltó hivatalos premierjéig, ami a Genfi Autószalonon esedékes. A keresztmotorokhoz kialakított kompakt szerkezet a hatfokozatú elődhöz képest mindössze 6 mm-rel hosszabb, valamint 7,5 kilogrammal kevesebbet nyom. Ez már önmagában is nagyon jól hangzik, a hatékonyság növelését, a fokozott gyorsulást és a kifinomult működést pedig a kilenc fokozat szavatolja.

Az egység a hivatalos közlemény szerint mindent tud, amit már a jelenlegi kategóriavezető nyolcfokozatú bolygóművesnél láthattunk. A kilencfokozatú automatát először a Range Rover Evoque kapja meg, de a vele közös alapokra épülő Freelander sem marad ki a jóból.

A bemutatkozást követően az újdonságot több márkánál is csatarendbe állítják, így például a Mini modellek új generációja is otthont ad a kilencgangos váltóműnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.