Az autógyártásról élő sztereotípiák kialakulása nem véletlen, s bár ízlésekről és pofonokról hosszasan lehetne vitázni, néhány kérdésben szinte minden rajongó egyetért. Talán definiálni is lehetne, hogy az olaszok szenvedélye általában gyönyörű karosszériákat szül, de a mindent elsöprő erő nagykövetei azért csak az amerikai monstrumok viszonylag egyszerű, lenyűgözően nyers motorjai lehetnek, kanyarodni pedig kizárólag egy európai típus lehet képes.
Ezeket a jellemzőket egységes egésszé gyúrva megszületne a tökéletes négykerekű, igaz a történelem nem is fukarkodott olyan álmodozókban, akik a gyakorlatban is megvalósították az elméletet. Említhetnénk többek között Carroll Shelby munkásságát, hiszen a szakember kiválóan ötvözte a világ ellentétes szegleteiben népszerű négykerekűek különböző erényeit.
Csakhogy a Zagato 2010-ben bemutatott típusával szemben még egy Cobra is csak kommersz tucatautó lehetne, hiszen az Alfa Romeo-jelvénnyel büszkélkedő Stradale TZ3 műalkotásból mindössze kilenc példány láthatott napvilágot.
A sok kézimunka és a legkiválóbb anyagok felhasználását dicsérő lemezek alatt a Zöld Pokolban, a Nürburgringen a szemünk láttára rekorderré váló Dodge Viper ACR műszaki repertoárja rejtőzik, azaz a fület gyönyörködtető trombitajátékhoz egy 8,4 literes V10-es erőmű fújja meg az oldalt kivezetett kipufogócsöveket. A „szerény” 600 lóerő teljesítmény és a hegyomlásnyi 760 newtonméter nyomaték 3,5 szekundumos sprintidő mellett nyúzza meg a hátsó tengely abroncsait.
A puszta számadatoknál persze kivételesen fontosabb a külcsín, ami a hatvanas évek versenyautóinak stíluselemeit ötvözi napjaink minimalista irányzatával. Sajnos hírünk apropója éppen az, hogy három év után az utolsó példány is elkészült, amiről egyelőre csak annyit tudni, hogy bemutatóján Azzurro California, azaz kék fényezéssel tündököl majd az Amelia Island Concours d’Élégance elnevezésű rendezvény vasárnapján, március 10-én.