A stílusminik piaca virágkorát éli, ami nem is csoda, hiszen az emberek szeretik az egyediséget és a vagány formákat, mindezeket pedig talán a városi kisautókba beoltva lehet a legjobban eladható termékeket létrehozni. Ezúttal két legyet üt egy csapásra a General Motors, ugyanis a Rocks nem csupán egy crossover, hanem a kabrió adottságait is magáénak tudja.
A hátrahajtható tető akár a DS3, akár a Fiat 500C által kínált szabadságot szavatolja, de a józan ész határain belül földutakra tévedve sem szégyenkezne az újdonság. Mindezt a 15 mm-rel megnövelt hasmagasság, valamint a mokányabb megjelenésért felelős 40 mm-es szélesítések, műanyag betétek biztosítják.
Utóbbiak mind a négy kerék körül, valamint a küszöbön és az első-hátsó lökhárítón is megjelennek, ráadásul a nagyobb strapabírás miatt védőlemezeket is kap az autó, ám összkerékhajtás ezútta nem társul a repertoárhoz. Az egyediséget új felniszett és kipufogóvég növeli.
„A Rocks lenyűgöző demonstrációja annak, hogy mennyi potenciál rejlik még a személyre szabásban a kis stílusmininkben, még a piacra lépés után is. A crossoverek dögösségét kombinálja a mokánysággal és a nyitott tető szabadságérzetével” – nyilatkozta Malcolm Ward, az Opel/Vauxhall vezető tervezője.
A Rocks mellett az R2-es raliverzió is szót kér magának, amellyel a novemberben bemutatott CUP után további versenymodellt állít hadrendbe a villámos márka. A FIA R2 szabályainak megfelelő Adamot szívó 1,6-os ECOTEC motor hajtja, 185 lóerőre húzva, 190 Nm-es csúcsnyomatékkal. A homologizációs folyamat végeztével Európa szinte minden ralibajnokságában részt vehet a divatos gúnyába bújt versenyautó. A már legyártott, német és francia bajnokságoknak szánt 40 példány mindegyike gazdára talált és hamarosan bizonyíthatja rátermettségét.