Értékarányos éllovas: Renault Mégane Grandtour GT

A Renault nemrégiben egy igazi finomságot jelentett be a sportos Mégane kombi GT 220 változatának személyében, verhetetlen áron.

Sütő Zsolt
2013. 04. 17. 11:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szóban forgó, korlátozott darabszámú GT 220 sorozat alapját épp a fent említett Mégane Grandtour GT 2.0 TCe változata adja, ám a szériaváltozat kétliteres turbómotorját kissé megbolondították a mérnökök: a 180 tagot számláló ménes 220-ra ugrik, miközben a csúcsnyomaték 300-ról 340 Nm-re emelkedik, mely értékek a gyorsulás kapcsán 0,4 másodperces fejlődés mellett (7,6 sec.) a rugalmasságban is lényeges javulást eredményeznek.

Az immáron start-stop rendszerrel is felvértezett, 240 km/h-s végsebességre képes Renault gyári átlagfogyasztása 7,3 literre adódik, azaz a nagyobb erő mellett négy deciliterrel takarékosabb is az újdonság. Az izmos benzinmotor persze az első kerekeket hajtja, az erőátvitelről pedig hatfokozatú kézi váltó gondoskodik.

 

Hogy a magasabb teljesítmény hasznosítása ne jelentsen problémát a közepesen rázós futóművét leszámítva teljesen családbarát puttonyos modell esetében, a tervezők szériában 18 hüvelykes sportabroncsokkal, az R.S. kivitel konstrukciójának átemelésével keményebb felfüggesztéssel, áthangolt kormányzással és harapósabb fékrendszerrel látták el az autót, de egy hasznos önzáró differenciálmű sajnos nem került bele a repertoárba – utóbbi a kizárólag háromajtós karosszériával rendelhető, 265 lóerős Mégane R.S. (feláras) kiváltsága marad.

Különben profi típusismerő legyen a talpán, aki kívülről meg tudja majd különböztetni a GT 220 változatokat elődjeiktől: előbbi kék fényezése ugyanis a régi, a fekete felnik pedig önmagukban nem sokat mondanak, ahogy néhány egyéb fényes fekete kiegészítő sem – sebaj, a beszédes feliratok segíthetnek az azonosításban. A szóban forgó logókkal az utastérben is találhatunk majd egy táblácskát, ahol ezen kívül egyedül az alumínium váltógomb jelenti a változást, igaz, a ráncfelvarrással csatlakozott opciós tételek – így például a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer – immár a GT kivitelhez is megrendelhetőek.

 

Ugyanakkor nem hazudok akkor, ha azt állítom, hogy a Mégane Grandtour GT-nél jobb értékaránnyal büszkélkedő tesztautóval teljes újságírói pályafutásom alatt nem volt még dolgom, s ezt a merésznek tűnő kijelentésemet szerencsére ezúttal sem kell visszavonnom. A skizofrén újdonság (akciós) listaára ugyanis 6 090 000 forintra adódott, mely összegért cserébe egy 220 lóerős, dinamikus, élménydús, mégis élhető és praktikus mindenest kapunk, aminek megvásárlásáért a család egyetlen tagja sem fog szúrós tekintettel nézni ránk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.