Kívánságkosár: ilyen volna a puttonyos Clio R.S.

Az új Clio kombit egy merész francia formatervező kombinálta össze álmában a típus sportos verziójával, megalkotva a Clio R.S. kombit.

Vajda János
2013. 04. 18. 10:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy biztos: amennyiben a Renault vezetősége úgy döntene, hogy a legpraktikusabb Clióból is zöld utat ad a sportmodellnek, a végeredmény nagyon közel fog állni Khalil Bouguerra alkotásához, a szakember ugyanis a szériaverzió formai megoldásait mentette át az autóra. Bízunk benne, hogy a francia márka vezetői is találkoznak a virtuális képekkel, az autó – amely ilyen formában páratlanul állna a kategóriában – ugyanis szinte biztos, hogy megmozgatná fantáziájukat. És hogy mit lehetne tudni egy esetleges R.S. Clio kombiról?

Az R.S. szó a Renault-nál egybeforrott a konkurenseket maga mögött hagyó sportmodellekkel. Bár a Clio család új sportmodellje több lépést is tett a kényelem irányába, a lemezek alatt ott rejtőzik az elődök vérmes képességeinek ígérete. A Renault sportrészlege által felkészített típus immár turbómotort kap: a Nissannal közös egység 200 lóerőt és már 1750-nél 240 Nm-t állít hadrendbe.


Hozzá hatfokozatú, a kormányon elhelyezett váltófülekkel is vezérelhető dupla kuplungos automataváltó csatlakozik, amely az első kerekhez továbbítja a teljesítményt elektromos differenciálzáron keresztül. Az új váltó a három közül a legradikálisabb Race üzemmódot kiválasztva 1,5 tizedmásodperc alatt képes kapcsolni, amivel még a legügyesebb sofőrök sem versenyezhetnek.

A rendszer összjátéka a széria rajtautomatikával a kombi esetében 6,8-6,9 másodperces 0–100-as sprintet szavatolna, miközben a száguldás igény esetén meg sem állna 230 km/h-ig. A komoly tempót elől 320 mm-es belső hűtésű tárcsákkal büszkélkedő fékek lennének hivatottak mérsékelni, de a kitűnő kanyartempóknak köszönhetően annyira nem is kellene igénybe venni majd segítségüket. Utóbbit a hagyományos kiviteleknél 24 mm-rel alacsonyabban ülő, egyébként az előző R.S.-nél is 10 százalékkal vastagabb stabilizátorokkal szerelt futómű biztosítaná, amelyet a 340 ezer forintos Cup csomag keretében még 3 mm-rel alacsonyabb, dupla lengéscsillapítóval szerelt, még feszesebb verzió váltana.

 

A „hagyományos” puttonyos Cliókból kiindulva azt is tudjuk, hogy egy esetleges hazai forgalmazás esetén körülbelül 6,6 millió forint lenne a mérges családi kisautó hazai ára, ami viszont kicsit sem hívogató, amennyiben abból indulunk ki, hogy a nagyobb, 220  lóerős Mégane Grandtour GT 220 (igaz, kézi váltóval) 6,1 milliótól elérhető, bombaajánlatot képezve a sportos családi modellek piacán.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.