Egy biztos: amennyiben a Renault vezetősége úgy döntene, hogy a legpraktikusabb Clióból is zöld utat ad a sportmodellnek, a végeredmény nagyon közel fog állni Khalil Bouguerra alkotásához, a szakember ugyanis a szériaverzió formai megoldásait mentette át az autóra. Bízunk benne, hogy a francia márka vezetői is találkoznak a virtuális képekkel, az autó – amely ilyen formában páratlanul állna a kategóriában – ugyanis szinte biztos, hogy megmozgatná fantáziájukat. És hogy mit lehetne tudni egy esetleges R.S. Clio kombiról?
Az R.S. szó a Renault-nál egybeforrott a konkurenseket maga mögött hagyó sportmodellekkel. Bár a Clio család új sportmodellje több lépést is tett a kényelem irányába, a lemezek alatt ott rejtőzik az elődök vérmes képességeinek ígérete. A Renault sportrészlege által felkészített típus immár turbómotort kap: a Nissannal közös egység 200 lóerőt és már 1750-nél 240 Nm-t állít hadrendbe.
Hozzá hatfokozatú, a kormányon elhelyezett váltófülekkel is vezérelhető dupla kuplungos automataváltó csatlakozik, amely az első kerekhez továbbítja a teljesítményt elektromos differenciálzáron keresztül. Az új váltó a három közül a legradikálisabb Race üzemmódot kiválasztva 1,5 tizedmásodperc alatt képes kapcsolni, amivel még a legügyesebb sofőrök sem versenyezhetnek.
A rendszer összjátéka a széria rajtautomatikával a kombi esetében 6,8-6,9 másodperces 0–100-as sprintet szavatolna, miközben a száguldás igény esetén meg sem állna 230 km/h-ig. A komoly tempót elől 320 mm-es belső hűtésű tárcsákkal büszkélkedő fékek lennének hivatottak mérsékelni, de a kitűnő kanyartempóknak köszönhetően annyira nem is kellene igénybe venni majd segítségüket. Utóbbit a hagyományos kiviteleknél 24 mm-rel alacsonyabban ülő, egyébként az előző R.S.-nél is 10 százalékkal vastagabb stabilizátorokkal szerelt futómű biztosítaná, amelyet a 340 ezer forintos Cup csomag keretében még 3 mm-rel alacsonyabb, dupla lengéscsillapítóval szerelt, még feszesebb verzió váltana.
A „hagyományos” puttonyos Cliókból kiindulva azt is tudjuk, hogy egy esetleges hazai forgalmazás esetén körülbelül 6,6 millió forint lenne a mérges családi kisautó hazai ára, ami viszont kicsit sem hívogató, amennyiben abból indulunk ki, hogy a nagyobb, 220 lóerős Mégane Grandtour GT 220 (igaz, kézi váltóval) 6,1 milliótól elérhető, bombaajánlatot képezve a sportos családi modellek piacán.