Mini: a Rocketman az óriások kedvéért lefújva

A BMW leányvállalata tavaly az 1959-es Mini méreteihez közelítő tanulmányautóval készült a genfi autószalonra, azonban szériába sosem kerül majd.

Sütő Zsolt
2013. 04. 28. 16:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 3419 mm hosszú autó ötletes megoldásai megőrizték Mr. Bean ős-Minijének báját, miközben a modern technológia lehetővé tette, hogy a praktikum és helykihasználás szempontjából mérföldekkel felülszárnyalja azt. Nyitott ajtókkal olyan érzésünk van, mintha egy tollait széttáró pávával kerültünk volna közeli konfliktusba, s bizony a Rocketmannek van is oka a büszkélkedésre.

A ledes lámpák, a 18 colos felnik és a brit zászló motívumával díszített átlátszó tető ugyanis olyan egyedülálló megjelenést kölcsönöz a számára, ami nem csak a szemnek, de a szívnek is kedves. Az utastérben a harmadik teljes értékű hely az anyósülés mögött lett kialakítva, de rövid utakra akár négy fő is behajtogathatja magát a divatos kisautóba.


Sajnos erre a műveletre csak kiállítások alkalmával kerülhet majd sor, ugyanis értesüléseink szerint a kis helyigényű hajtásláncok költséges fejlesztése okán a legkisebb Mini sorozatgyártására nem fog sor kerülni, s ezt a márka amerikai vezérigazgatója, Jim McDowell maga is megerősítette. Magyarán a Mini az egyedi méretcsökkentés helyett a Countryman példájára a kommersz növekedés útját követi, miközben félő, hogy ezzel a márka elveszíti az egyediségéből fakadó lépéselőnyét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.