Pokoljárás – nyúzópróbán az új Škoda Octavia RS

A legizmosabb Octavia porondra lépésének hivatalos dátuma július 11. napja lesz, a Goodwood Festival of Speed rendezvényen találkozhatunk majd vele.

Sütő Zsolt
2013. 04. 30. 5:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Goodwoodban egyébként egy Škodának igencsak fel kell kötnie a nadrágját, ha ki akar tűnni az egyedi szuperautók és a felbecsülhetetlen értékű ritkaságok sűrűjéből. Annyi ugyanakkor bizonyos, hogy az elmúlt hetekben több helyen is feltűntek az új RS-ek, sőt: a márka már olyannyira bízik az újdonságban, hogy a zöld pokolban is próbára tette.

A németországi teszt jelentőségét persze sokan igyekeznek  elbagatellizálni, de minthogy egy kihegyezett utcai autó jó ha három kört kibír a Hungaroringen, az a versenyző, amelyik a Nordschleifén egyszer körbeér, már bizonyosan készen van.

 

Az már csak hab a tortán, hogy amennyiben hinni lehet az információknak, az elődhöz hasonlóan kétféle RS-t is köszönthetünk majd a palettán: mindkettőt négyhengeres, kétliteres turbós erőforrások fogják mozgatni, ám míg az egyik benzinégető lesz, a másik gázolajból fog csemegézni. A „csemegézni” kifejezés különben szó szerint értendő, várakozásaink alapján ugyanis az aszkéta dízel verzió átlagfogyasztása a gyári adatok szerint mindössze 4,2-4,3 liter gázolaj lesz 100 kilométerenként.

Mindehhez 184 lóerő és 380 Nm-es csúcsnyomaték társul, ami a hatgangos kézi, vagy az ugyanennyi fokozattal rendelkező dupla kuplungos DSG sebességváltón keresztül jut el az első kerekekhez. Nem titok hát, hogy a gázolajos izom-Octavia hajtáslánca a Golf GTD-ből érkezik. Az EU6-os normákat teljesítő motor különben hét és fél másodperc körüli 0–100 km/h-s sprintidővel és 230 km/h körüli végsebességgel ruházza fel a méretes és tágas kompakt szedánt, a kínálathoz később csatlakozó praktikus puttonyos verzió pedig csak egy hajszállal lesz lassabb.

 

A benzines még gyorsabbnak ígérkezik: esetében ~6,7 szekundumos 0–100 km/h-s gyorsulási időre és 245 km/h-ás végsebességre számíthatunk, ami a rövidesen érkező Golf VII GTI-től örökölt 220 lóerős (350 Nm) 2.0 TFSI motor erőnlétének ismeretében teljesen reálisnak tűnik. A gázolajoséval megegyező erőátvitelekkel felvértezett benzines változat fogyasztása persze a dízelénél jóval magasabb lesz, de a 6,6-6,7 liter körüli vegyes érték így is tiszteletreméltó.

A sportos Octaviák természetesen nem csak a motorháztető alatt különböznek majd egyszerűbb társaiktól. Vásárlóik többek között kicsit direktebb kormányműnek, ültetett, keményebb futóműnek és komolyabb fékeknek örülhetnek, de néhány ponton a beltérben is tetten érhető lesz a különbség, kívülről pedig a sokatmondó feliratok mellett sajátos könnyűfém kerékszett, egyedi légterelők és két külön kivezetett méretes kipufogóvég hirdeti a nagy teljesítményt.

 

Az árazásról egyelőre nincsenek hivatalos információink, de az előző Octavia RS-hez hasonló nagyságrendet várhatunk. A hazai forgalmazás mindenesetre már most borítékolható, mint ahogy az is, hogy a lista szerint, kedvezmények nélkül nyolcmillió forint körül már jól felszerelt darabokhoz juthatunk. A benzines és a gázolajos verzió a várakozások szerint körülbelül ugyanannyiért fogja kelletni magát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.