A zöld poklot versenykörülmények között utoljára 1976-ban látogatták Formula–1-es gépek, azóta Niki Lauda szörnyű balesete miatt inkább kultikus hellyé, s kisebb-nagyobb versenyek otthonává vált. A jég aztán 2007-ben tört meg, mikor is Nick Heidfeld Sauberjével kihajtott a legendás aszfaltcsíkra, Michael Schumacher tehát a második pilóta lesz, aki a tragédia után a száguldó cirkusztól kölcsönvett versenyautóval gördül ki egy mért körre.
Az esemény a 24 órás megbízhatósági verseny egyik attrakciója lesz, a hétszeres világbajnok így szeretné stílszerűen megköszönni a szurkolók kitartó támogatását. Persze mindez a Mercedes-Benz számára is jó reklám, főképp annak ismeretében, hogy Fangio 1954-es diadala óta ezüstnyíl még nem futott kört a Nordschleifén. „Számos kedves emlék köt a Nürburgringhez és épp ezért már nagyon várom, hogy a szurkolóimnak, rajongóimnak, közeli szülővárosomból, Kerpenből érkezőknek valami különlegeset nyújtsak” – mesélte a legendás pilóta.
A modern Formula-1-es autók számára szintén nagy kihívás a Nordschleife teljesítése, ugyanis a tökéletes burkolathoz szokott versenygépek a szűk, kanyargós, huplis aszfalton értő kezeket igényelnek. Az aszfalt széléhez közel húzódó szalagkorlátok nem engedik meg a legkisebb hibát sem, s noha Schumachernek nem feltétlenül kell minden tizedmásodpercet kipréselve 100 %-on teljesítenie, mindenképp kihívás lehet számára a zöld pokol meghódítása.