Törpapa kedvence a Renault Twin’Z, a Twingo előfutára

Folytatódik az érdekes Renault-koncepciók sorozata. A Twin’Z elsősorban formatervével és jövőbe mutató, világító elemeivel emelkedik ki a sorból.

Szabó Péter
2013. 04. 12. 11:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kisautós formákhoz unikumként társul a hátrafelé nyíló hátsó ajtó, s az egészet Ross Lovegrove brit dizájner igazán egyedi színekkel és világító elemekkel öntötte nyakon. A lemezek alatt egy 68 lóerős elektromos farmotort találunk, amely a padlóban elhelyezett lítium-ion akkumulátorokból meríti erejét.

Ezt egysebességes váltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Érdekesség, hogy új keletű együttműködésük jegyében a Twingo következő generációjának platformja az új Smarttal közös lesz. A maga 3,627 méteres hosszával, 1,7 méteres szélességével és 1506 mm-es magasságával a Twin’Z épphogy nagyobb, mint a jelenlegi Twingo, viszont a 13 centiméterrel hosszabb tengelytáv jóval bőségesebb helykínálatot szavatol.

Könnyű súlyú anyagok bevetésével a nehéz elektromos hajtáslánc ellenére is alacsonyan tartották a tömeget: a tanulmány mindössze 980 kilogrammot nyom a mérlegen, amelynek a benzinmotoros sorozatgyártású verzió alákínál majd. Hogy mikor? A Twingo harmadik generációja a jövő év végén érkezik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.