A Discovery családba jön az új Land Rover Freelander

A Land Rover Freelander típus legújabb generációja immáron a Discovery családjába tartozik majd, s várhatóan a következő év végén érkezik meg.

Csizsek Ádám
2013. 05. 28. 16:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új modell az Evoque megnyújtott platformjára épül, ami technikai szinten meglehetősen nagy ugrást jelent majd az elődhöz képest. Maga Freelander név 1997 óta forog a piacon, s a jelenlegi példányok tavalyi ráncfelvarrást leszámítva 2006 óta róják az utakat. Hogy a britek a Discovery családba sűrítik a Freelander, több okra vezethető vissza, de a legérthetőbb, hogy egységesebb, átláthatóbb márkaarculatot szeretnének.

Gyakorlatilag az összes Land Rover termék úgy él a társadalomban, mint külön márka, elég csak a Defenderre vagy a Range Roverre gondolni, de a Discovery is teljesen egyedi egyéniséggé, jóformán almárkává nőtte ki magát. Ezt John Edwards, a Land Rover márkaigazgatója is alátámasztotta: „három ikonikus márkát szeretnénk építeni: a Range Rovert, a Discoveryt és a Defendert”. A három család pedig a nagyjából hasonló stílusú és rendeltetésű modelleket sűríti egybe.

 

A Range Rover természetesen a prémiumot, a luxus irányvonalat képviseli a lehető legnagyobb mérettől egészen a sikertörténetnek számító kis Evoque-ig, míg a Range Rover Sport mellett nemsokára megérkezik az Evoque XL is, amely a legkisebb modell és a Sport közti űrt töltené ki. A Discovery körébe a családi, mindennapos használatra alkalmas, de kiváló terepjáró képességekkel bíró típusok tartoznak majd, élükön az új, akár hétszemélyesként is kérhető Discoveryvel. Az almárka élén álló két modell a Range Rover könnyű alumínium alapjára épül, s őket egészíti majd ki hamarosan a Freelander reinkarnációja, amely szintén két modellre, egy öt- és egy hétülésesre oszlik.

Esetlegesen a család további, új taggal is bővülhet: amint odafenn rábólintanak, a Discovery belépőszintjén egy, az Evoque rövidített platformján feléledő, 4 méternél rövidebb típus is gyártásba kerülhet. Itt meg kell említenünk, hogy motorizáltság terén ugyancsak új jövevényekre számíthatunk, mégpedig négyhengeres benzines, akár kompresszorral lélegeztetett erőforrások személyében.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.