A vásárlók több Volvo V60 Plug-in Hybridet akarnak

A Volvo ezúttal olyan problémába ütközött, amit örömmel küszöbölhet ki: olyan nagy igény van a hibrid modellre, hogy alaposan növelni kell a kapacitást.

Csizsek Ádám
2013. 05. 20. 11:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legfőképp holland, belga és olasz vásárlók által támasztott igényeket a Volvo torslandai üzeme igyekszik minél nagyobb kapacitással teljesíteni, épp ezért heti 150 helyett mostantól 282 példány gördül majd le a gyártósorról. Mindez összességében 2013-ra vetítve 7600-as darabszámot eredményez, tehát a 2014-re kitűzött 10 000-es célt könnyedén teljesítheti a márka.

„Kiváltképp örülünk, hogy a V60 Plug-in Hybrid ilyen fantasztikus fogadtatásban részesült a vevők oldaláról” – beszélt elégedetten az autóról Peter Martens, a Volvo fejlesztési részlegének alelnöke. A Volvo V60 konnektoros hibrid változata egyébként a világ első olyan dízel-elektromos autója, amely képes 50 g/km-es kibocsátás alá bekúszva vegyes üzemben 1,8 liter gázolajjal elketyegni, illetve ennek nyomán 48 g/km szén-dioxidot kipufogni a környezetbe.

Tisztán elektromos üzemben mintegy 50 km megtételére képes a svédek büszkesége, de a gyorsaságot is jól ismeri, hiszen a 215 lóerős dízelmotor és a 70 lóerős villanymotor 285 paripát ad ki, míg nyomaték terén 440 plusz 200, azaz 640 Nm-ről beszélhetünk. Egyébként az autó szimpatikus kooperáció szülöttje, ugyanis a Volvo a svéd elektromos szolgáltató, a Vattenfall segítségével fejlesztette ki a modellt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.