Együtt alkotott kupét a Pininfarina és a BMW

A Zagato után egy másik neves olasz stúdió, a Pininfarina szabott stílusos öltönyt egy duplavesés modellre. A BMW ezzel csúcskupét mutat be a közönségnek.

Csizsek Ádám
2013. 05. 29. 5:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Stílszerűen a Concorso d’Eleganzán mutatkozik be az ’úriember’, nevezetesen a Gran Lusso Coupé, amely természetesen egyedi modellként kelt életre, s nem is készítenek több példányt belőle, ahogy a Z4-esre varrt roadster és kabrió Zagato-átiratokból sem készült sokaság egy évvel ezelőtt. Amikor a BMW első ízben közzétette, hogy V12-es autót kíván építeni kupéformába öntve, sokan arra gondoltak, hogy a legendás 8-as széria jön el hozzánk újra, ám úgy tűnik, a németek kicsit másképpen gondolták az egészet.

Az együttműködés látványos és érzelmektől sem mentes eredménye végül leginkább egy kétajtós 7-esre hajaz, amely akár a Bentley Continental GT ellenfeleként is ringbe szállhatna. Egy bennfentes hírforrás szerint a jövevény egy 8-as plecsnit viselő csúcskupéba enged bepillantást, tehát könnyen lehet, hogy mégsem foszlottak szét a rajongók álmai.

„Szeretnénk eljuttatni az üzenetet mindenkinek, hogy a jövő nem csupán az elektromos autókról szól, hanem az érzelmes megjelenésű, tradicionális modellekről is. Hogy ebbe belefér-e a 8-as széria, még nem tudni, nem született döntés. De a Pininfrania Gran Lusso Coupé megmutatja, hogy milyen lehetne az említett modell” – mondta a nevét elhallgató informátor.

Az alapok természetesen a 7-estől származnak, így a 760Li hatliteres, turbós négyhengerese nem meglepő módon a hátsó kerekekre küld tengernyi nyomatékot. Az egyedi kupé teljesítménye eleddig ismeretlen, de az alapot adó példányban 535 ló nyerít fel egyszerre, ha munkához lát a V-be elrendezett 12 henger.

 

A belső szintén míves, finom anyagokból készült, de a műszerfal inkább az 5-ös szériáéra hasonlít, noha alig van különbség a nagyobbik testvérhez viszonyítva. Az exkluzív anyagok és a finom részletek igazán különleges utasteret varázsolnak a német-olasz kupénak.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.