Jó volt elmerülni a 60-as, 70-es, 80-as évek hazai aszfaltcsíkjait egykor szorgosan koptató járműpark sokszínű kavalkádjában és meglesni testközelből, hogy mivel rótták az utakat a kiváltságos hazai előkelőségek, meg a hozzánk csak rokonlátogatással egybekötve nyaralni, netán kémkedni látogató nyugatiak. A felhozatal magját, mondanom se kell, a szovjet, NDK-s, lengyel és csehszlovák járműipar felejthetetlen alkotásai adták, melyek között voltak talán még a gyári állapotnál is tökéletesebbre restaurált példányok, ugyanakkor nagy örömömre akadt néhány autó, mely büszkén viselte a korából eredő patináját.
Előbbi kategóriát gazdagította a járművek döntő többsége, a számos Zsiguli, melyek között voltak egész korai, tehát a hetvenes évek legelején készült ritka példányok, de ne feledkezzünk el a nemrég negyvenedik évfordulóját ünneplő 2103-asokról, vagyis az „Ezeröcsikről” sem.
A szervezők egy hatásos installációval bemutatták azt is, hogy mi volt a különbség a Zsiguli és a licenc alapjául szolgáló olasz Fiat között, hiszen a sötétkék 1971-es 2101-es, még fehér indexes és kör alakú oldalsó visszapillantó tükrös Zsiguli mellé egy olasz rendszámú, 1200 köbcentis motorral hajtott 1966-os, púderkék Fiat 124-est állítottak. De ne szaladjunk ennyire előre, ugyanis már rögtön a bejáratnál akadt egy érdekes páros, az 1958-as, mindössze 350 köbcentis motorral spékelt SZMZ és kontrasztként a hatalmas csúcslimuzin, a Csajka. Továbbhaladva egyből belebotlottunk a nyugati autók sorába, melyek között igazi kuriózumként került kiállításra a hatajtós Volvo limuzin és a Bertone kupé. Ezután következtek a szocialista ipar termékei.
Tényleg csak a szemezgetés szintjén említve, de volt gyönyörűen restaurált Barkas furgon, Wartburg, számos Moszkvics, de igazi egérkamion is, vagyis Trabant utánfutóval. Persze érdekes évjáratú Skodákból sem volt hiány, valamint bemutatkoztak a lengyel autóipar termékei is, hiszen volt kint több kis- és nagypolszki, melyek közül a meseszép, 1970-es évjáratú, lázmérőszerűen függőlegesen felfelé kúszó sebességmutatóval szerelt, kék fényezésű és türkiz kárpitú, hátsó könyöklős Polski Fiat 125p-ről alig bírtam levenni a szemem.