Sebaj, ha a Chrysler nem is, Németország híres amerikai autókat importáló vállalata, a GeigerCars lépett, így nekünk is jut pár Vipera. A GeigerCars az autókat átalakítja az európai törvényeknek megfelelően, így a leendő vásárlóknak nincs más dolguk, minthogy kifizessék a Viper SRT-ért kért összeget, s máris forgalomba helyezhetik álmukat.
Az egyetlen bökkenő viszont épp az árral kapcsolatos: miközben a tengerentúlon körülbelül 75 ezer eurónyi dollárba, vagyis mintegy 22-23 millió forintba kerül a szuperautó, addig Németországban közel kétszer annyit kell fizetni érte, s bruttó 140 ezer euro (kb. 42 millió forint) ellenében lehet csak megvásárolni. Az autó különlegességfaktora persze tagadhatatlan, de ennyiért már a mienk lehet például egy 475 lóerős Porsche 911 GT3 is, amely technikailag lényegesen fejlettebb az őserőt képviselő Vipernél, és nagy valószínűséggel a szofisztikált technika előállítása is jóval költségesebb.
Persze a lóerők és a newtonméterek híveinek nem egy kategória a két autó: a Porsche 3,8 literes hathengeres szívó boxermotorja szinte játékszernek tűnik az amerikai kolosszus 8,4 literes V10-es erőműve mellett, amiből a mérnökök szintén bármiféle feltöltést nélkülözve 640 lóerőt sajtoltak ki. Ezzel a Viper még az olyan lényegesen drágább szuperautókat is lepipálja, mint például az általunk kipróbált McLaren MP4-12C.
A hátsó kerekeket a hatfokozatú kézi váltón és az önzáró differenciálművön keresztül 867 Nm-es csúcsnyomaték kínozza, s így az üresen körülbelül másfél tonnás rakéta alig több mint 3 szekundum alatt teljesíti a 0–100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig meghaladja a 330 km/h-t. Ember legyen a talpán, aki ezen adatok ismeretében kikapcsolt elektronikával meg meri ráncigálni a Vipera méregfogait, ugyanis a típus minden kétséget kizárólag a piac egyik legveszedelmesebb portékája...
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!