Európában is elérhető lesz az új Dodge Viper

A Chrysler nemrégiben elszomorította a márka nagynevű sportautójának európai rajongóit, hiába várunk a Viper új generációjára. Vagy mégis kapunk belőle?

Vajda János
2013. 05. 28. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sebaj, ha a Chrysler nem is, Németország híres amerikai autókat importáló vállalata, a GeigerCars lépett, így nekünk is jut pár Vipera. A GeigerCars az autókat átalakítja az európai törvényeknek megfelelően, így a leendő vásárlóknak nincs más dolguk, minthogy kifizessék a Viper SRT-ért kért összeget, s máris forgalomba helyezhetik álmukat.

Az egyetlen bökkenő viszont épp az árral kapcsolatos: miközben a tengerentúlon körülbelül 75 ezer eurónyi dollárba, vagyis mintegy 22-23 millió forintba kerül a szuperautó, addig Németországban közel kétszer annyit kell fizetni érte, s bruttó 140 ezer euro (kb. 42 millió forint) ellenében lehet csak megvásárolni. Az autó különlegességfaktora persze tagadhatatlan, de ennyiért már a mienk lehet például egy 475 lóerős Porsche 911 GT3 is, amely technikailag lényegesen fejlettebb az őserőt képviselő Vipernél, és nagy valószínűséggel a szofisztikált technika előállítása is jóval költségesebb.

 

Persze a lóerők és a newtonméterek híveinek nem egy kategória a két autó: a Porsche 3,8 literes hathengeres szívó boxermotorja szinte játékszernek tűnik az amerikai kolosszus 8,4 literes V10-es erőműve mellett, amiből a mérnökök szintén bármiféle feltöltést nélkülözve 640 lóerőt sajtoltak ki. Ezzel a Viper még az olyan lényegesen drágább szuperautókat is lepipálja, mint például az általunk kipróbált McLaren MP4-12C.

A hátsó kerekeket a hatfokozatú kézi váltón és az önzáró differenciálművön keresztül 867 Nm-es csúcsnyomaték kínozza, s így az üresen körülbelül másfél tonnás rakéta alig több mint 3 szekundum alatt teljesíti a 0–100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig meghaladja a 330 km/h-t. Ember legyen a talpán, aki ezen adatok ismeretében kikapcsolt elektronikával meg meri ráncigálni a Vipera méregfogait, ugyanis a típus minden kétséget kizárólag a piac egyik legveszedelmesebb portékája...

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.