Az első, akkoriban még csak hátsókerékhajtással elérhető G szériás 911 Turbót 930 kódnéven négysebességes váltóval mutatták be 1974-ben Párizsban a németek, az alattomos viselkedéséről és korában páratlan erejéről elhíresült modell gyártása pedig a következő évben indult meg.
A meghajtásról gondoskodó 3-literes léghűtéses hathengeres boxer a turbófeltöltőnek köszönhetően 260 lóerő leadására volt képes, ami 5,5 másodperces 0–100-as sprinthez és 260 km/h-s csúcssebességhez segítette a Porsche büszkeségét, miközben a 200 km/h meghódításához sem kellett több 20 másodpercnél. Később már 300 lóerő és 3,3 literes lökettérfogat, továbbá töltőlevegő-visszahűtő tette teljesebbé az összképet, s az első generáció a 330 lóerővel fejezte be pályafutását.
1989-ben érkezett meg a még izmosabb, s szintén hátsókerekes 964-es turbó, majd az általunk is kipróbált, legendás 993-as ’95-ben, mérföldkőként. Összkerékhajtásával, 408 lóerejével abszolút tekintélyt parancsoló jelenség volt, noha a léghűtést itt még megtartották a németek. A 996-os, következő generációs Turbo már vízhűtéssel és 420 lóerővel borzolta a kedélyeket, s a 3,6 literes lökettérfogat mellé szintén négykerékhajtás társult. Az előző 997-es sorozat 480, majd 500 paripával állt a Porsche élére, a Turbo S pedig 530 lóerővel büszkélkedett. A most bemutatkozó, hatodik generáció pedig természetesen elődei minden képességét felülmúlja, hogy a leggyorsabb sportgépek ismét féljék nevét. Első ízben az őszi Frankfurti Autószalonon találkozhatunk személyesen a kívánatos jövevényekkel, addig pedig a száraz adatokkal és a fotógalériával kell megelégednünk.
A Turbo motorházában a gyártó 3,8 literes, hathengeres boxere várja az indítómotor életet adó tekerését. A közvetlen befecskendezés és a turbófeltöltés 520 lóerőt csikar ki az erőforrásból, míg az S kivitel esetében már 560 paripáról beszélhetünk. Az összkerékhajtás már hagyomány szerint itt is széria, a váltás feladatát pedig csakis a hétsebességes dupla kuplungos PDK-szerkezettel végeztethetjük el.