Harci díszben a Peugeot brutális versenygépe

A Pikes Peak viadalra készülő Peugeot versenyautó akár a végső győzelemre is esélyes lehet, s immáron a versenyen is látható fényezésben csodálhatjuk meg.

Csizsek Ádám
2013. 05. 18. 12:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főszponzor a motorsportban egyre markánsabb jelenlétet mutató energiaital-gyártó, a Red Bull, a kialakult színvilág is leginkább a támogatóra jellemző: sötétkék, piros és sárga árnyalatok mindenütt, az alapot pedig a fehér szín adja. A Peugeot 208 T16 Pikes Peak gyomrában igazi szörnyeteg termeli az ördögi lóerőket: a 890 lóerős masina nyomatékát hatfokozatú szekvenciális sebességváltó továbbítja a négy kerékhez.

A 3,2 literes V6-os erőforrást két turbó látja el a megfelelő mennyiségű levegővel. Mindez lehengerlő dinamikát szül, az autó ugyanis 1,8 szekundum alatt már 100 km/h-nál jár, 4,8 másodperc alatt a 200 km/h-t is elhagyja, 7 másodpercnél pedig már 240-et mutat a műszer.

A versenyautó alapját masszív acélváz adja, a héj mindeközben karbonból készül a könnyű végeredmény érdekében. A futómű szintén versenytechnikát használ, hiszen a kettős keresztlengőkaros kiépítés mellé nyomórudas csillapítás jár elöl és hátul is. A kétkörös fékrendszer szintén kulcsfontosságú pont, elöl 380, hátul 355 mm átmérőjű karbontárcsák gondoskodnak a megfelelő lassulásról.

A magnéziumból készült felnik átmérőjét 18 hüvelykre választották, amikhez úthengeres szélesség, 13 hüvelyk társul, a rajtuk feszülő 31/71x18 méretű versenyabroncsokat a Michelin szállítja. Továbbá hidraulikus szervókormány segíti a pilótát a manőverezésben. Az említett képességekhez hozzájárul természetesen az alacsony tömeg, nem meglepő módon mindössze 875 kg-ot mozgat a hathengeres turbómotor, azaz egy lóerőre egy kilogrammnál is kevesebb tömeg jut.

A verseny ideje alatt 40 literes tartály biztosítja a kellő mennyiségű tüzelőanyagot, a méretes hátsó légterelő pedig a leszorítóerőről gondoskodik. Az autót Sebastien Loeb dirigálja majd a mintegy 20 km-es távon, ahol a ralibajnoknak 156 kanyart és 1500 méteres szintkülönbséget kell leküzdenie.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.