A főszponzor a motorsportban egyre markánsabb jelenlétet mutató energiaital-gyártó, a Red Bull, a kialakult színvilág is leginkább a támogatóra jellemző: sötétkék, piros és sárga árnyalatok mindenütt, az alapot pedig a fehér szín adja. A Peugeot 208 T16 Pikes Peak gyomrában igazi szörnyeteg termeli az ördögi lóerőket: a 890 lóerős masina nyomatékát hatfokozatú szekvenciális sebességváltó továbbítja a négy kerékhez.
A 3,2 literes V6-os erőforrást két turbó látja el a megfelelő mennyiségű levegővel. Mindez lehengerlő dinamikát szül, az autó ugyanis 1,8 szekundum alatt már 100 km/h-nál jár, 4,8 másodperc alatt a 200 km/h-t is elhagyja, 7 másodpercnél pedig már 240-et mutat a műszer.
A versenyautó alapját masszív acélváz adja, a héj mindeközben karbonból készül a könnyű végeredmény érdekében. A futómű szintén versenytechnikát használ, hiszen a kettős keresztlengőkaros kiépítés mellé nyomórudas csillapítás jár elöl és hátul is. A kétkörös fékrendszer szintén kulcsfontosságú pont, elöl 380, hátul 355 mm átmérőjű karbontárcsák gondoskodnak a megfelelő lassulásról.
A magnéziumból készült felnik átmérőjét 18 hüvelykre választották, amikhez úthengeres szélesség, 13 hüvelyk társul, a rajtuk feszülő 31/71x18 méretű versenyabroncsokat a Michelin szállítja. Továbbá hidraulikus szervókormány segíti a pilótát a manőverezésben. Az említett képességekhez hozzájárul természetesen az alacsony tömeg, nem meglepő módon mindössze 875 kg-ot mozgat a hathengeres turbómotor, azaz egy lóerőre egy kilogrammnál is kevesebb tömeg jut.
A verseny ideje alatt 40 literes tartály biztosítja a kellő mennyiségű tüzelőanyagot, a méretes hátsó légterelő pedig a leszorítóerőről gondoskodik. Az autót Sebastien Loeb dirigálja majd a mintegy 20 km-es távon, ahol a ralibajnoknak 156 kanyart és 1500 méteres szintkülönbséget kell leküzdenie.