Ízelítőn tündököl a Mercedes E Coupé és Cabriolet

A Mercedes a E osztályának frissülése, pontosabban a szedán és a kombi verzió eljövetele után nem volt kérdés, hogy a kupé és a kabrió is hamar eljön.

Vajda János
2013. 05. 06. 11:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezúttal a gyártó egy újabb kedvcsináló videót szellőztetett ki a márciusi Genfi Autószalonon bemutatott álomautókról, amelyet a cikk alján tudnak megnézni. És hogy mit lehet tudni az autóról? Elevenítsük csak fel a korábban leírtakat! A legmarkánsabb módosítás ezúttal is az orr-részen érhető tetten: a közös búra alá bújtatott fényszórók szolgáltatják immáron a LED-es nappali menetfényt is a korábbi megoldással ellentétben, mikor a lökhárító légbeömlőjében ültek a menetfények.

A propellerek inspirálta formák lágyabbá, könnyedebbé tették az összképet, miközben a harmonikus vonalvezetés sem tört meg. A hátsó traktust finom módosítások érintették: a tervezők átdolgozták a lámpákat, de a lökhárítók szintén újak. Ahogy az egy alapos ráncfelvarrásnál illik, eddig nem látott színek és kerekek bővítik a kínálatot.

 

A motorháztető alatt a ráncfelvarrott E osztályból ismert paletta szerepel majd, kezdetben 5 benzines és 3 gázolajos egységgel, amelyek kivétel nélkül teljesítik a 2015-től előírt Euro6-os környezetvédelmi normákat. A benzinesek között az új fejlesztésű kétliteres négyhengeres turbómotor nyújtotta 184 lóerő (300 Nm) és az őt fedő E200 elnevezés képezi a belépő szintet, míg egy lépcsővel magasabban ugyanezen hajtáslánc 211 lovas verziója (350 Nm) fut E250-ként. A két új, hat liter alatt fogyasztó négyhengeres a korábbi 1,8 literes, 184/204 lovas (270/310 Nm) turbós benzineseket váltja.

Az erősebb benzinmotorra áhítozók a takarékos (a gyári adatok szerint vegyesben 7 liter alatt fogyasztó) 3,5 literes V6-os közvetlen befecskendezéses szívó egységet is választhatják 252 lóerővel az E300 személyében, de lényegesen izgalmasabbnak ígérkezik az új fejlesztésű 333 lóerős (480 Nm) háromliteres, kétturbós V6-os, amely 6 másodpercen belüli 0d100 km/h-s sprintidőt garantál 7,5 literes fogyasztás mellett. A csúcsot az E500 jelenti 4,7 literes, 408 lovas (600 Nm) két turbós V8-assal – az „ötszázas” már sportautós menetteljesítményeket garantál, hiszen 5,2 másodperc körüli százas sprintre számíthatunk. Az öblös V8-as hangélmény már csak hab a tortán. A vegyes fogyasztás ennek ellenére egészen elviselhető marad, a gyáriak ígérete szerint tojással a lábunk alatt vegyesben 9 literre fog adódni az E500 étvágya.

AMG-változatokról egyelőre sajnos nem szól a fáma, de véleményünk szerint rövidesen találkozni fogunk a sportmodellekkel. Különben minden verzióhoz alapáron érkezik a start/stop rendszer és a fékenergia-visszanyerés. A négyhengeres benzinesekhez szériában hatsebességes kézi váltó jár, de felárért természetesen elérhető hozzájuk is a 6- és 8-hengereseknél széria hétsebességes bolygóműves automataváltó. Négykerékhajtás várhatóan nem lesz terítéken. Dízelfronton a 2,1 literes biturbós erőforrás által bíztosított 170 lóerő (400 Nm) áll rendelkezésre az E220 CDI belépő gázolajosnál, míg a négyhengeres egység csúcsát a 204 lovas verzió (500 Nm) jelenti az E250 CDI-ben. A kínálat tetején a jól ismert háromliteres V6-os 265 lóerős változata áll 265 lóerővel (620 Nm). A két izmosabb dízelhez szériában jár majd az automataváltó, míg az alaphoz felárért lesz rendelhető. A takarékosság terén az E220 CDI hívja fel magára a figyelmet, amely a gyártó szerint akár 4,7 liter gázolajjal is megelégszik 100 km-en, mindezt a csillagosok saját fejlesztésű hétsebességes automataváltójával elérve.

A Mercedes–Benz élenjáró a biztonságtechnikai felszereltségek terén és ezt egyre erőteljesebben hangsúlyozza, ennek megfelelően az E osztály kétajtósaihoz szintén elérhető lesz a gyártó ütközést elkerülő asszisztenseinek teljes arzenálja: a radaros segéd már szériában jár az autókhoz, de a kamerás rendszerek és a Distronic Plus, a Brake Assist Plus, valamint Junction Assist is pipálható lesz a listán.

 

A passzív biztonságot szolgáló legfejlettebb berendezések kivétel nélkül szériában járnak kétajtós E szériákhoz. Az extrakínálatot kibővítette a Mercedes, s a végeláthatatlan listán többek között új multimédiás/navigációs rendszert is találunk. A beltérben friss kárpitok/színek, enyhén átdolgozott formák/középkonzol, újrarajzolt műszerek és a gyári közlemény szerint finomabb anyagok jelentik az újdonságot, a központi két szellőző közé beépített óra pedig rendkívül elegáns megoldás – ez a kis finomítás már önmagában jelentősen javítja a prémium hangulatot.

A nyitható tetejű változat speciális hő- és zajszigeteléssel ellátott tetejét tovább csiszolták a mérnökök, s a sajtóközlemény szerint a kategória legcsendesebb modelljét tisztelhetjük az ráncfelvarrott E Cabriolet személyében, ami egyebek mellett a feláras nyakfűtésnek (Airscarf) és szélvédő-magasításnak (Aircap) hála az egyik leghasználhatóbb kabrió hidegben, s viszonylagos tágasságának köszönhetően testvérével egyetemben elegendő helyet kínál négy főnek s csomagjaiknak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.