Már kapható hazánkban a 360 lóerős Mercedes A

A Mercedes–Benz A-sorozatának csúcsmodellje, az A45 AMG modell szép csendben megérkezett Magyarországra, a típus ára pedig máris ismertté vált.

Vajda János
2013. 05. 13. 10:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a típusjelzésből kiindulva sokan – hozzátesszük, jogosan – azt hihetnék, hogy a kompakt csillagos motorházteteje alatt egy 4,5 literes erőforrás lapul, a valóságban egy csupán kétliteres, turbófeltöltésű benzinmotor gondoskodik az autó repítéséről.

Ez nem tűnik túlzottan izgalmasnak, ám a mérnökök literenként 180 lóerőt csalogattak elő az egységből (ez az érték a szériagyártású autók között jelenleg egyedülálló), ami a mérethez képest egyenesen szenzációs 360 lovas csúcsteljesítményt jelent. Mindehhez nem kevesebb, mint 450 Nm-es csúcsnyomaték társul, vagyis mindkét érték megállná a helyét akár egy, a típusjelzésből következtethető 4,5 literes szívó benzinmotorhoz párosítva.

A széria 4Matic összkerékhajtásnak és a hétsebességes duplakuplungos összkerékhajtásnak köszönhetően mindössze 4,6 másodperces 0–100 km/h-s sprintidőről és 250 km/h-s végsebességről beszélhetünk, amihez ráadásul hihetetlenül alacsony, 6,9 literes gyári átlagfogyasztás társul. S hogy mennyi az annyi?

 

A bivalyerős A osztály hazánkban a listaár szerint bruttó 13,9 millió forinttól vihető haza, ám a csúcskivitel esetében igen bőséges alapfelszereltség ellenére nem nehéz akár 16-17 millió forint fölé srófolni az árat. Rövidesen különben hazai vonatkozása is lesz a 360 lóerős turbómotornak, hiszen az A osztály padlólemezét használó, és kizárólag Kecskeméten gyártott CLA45 AMG is megérkezik a márkakereskedésekbe. A csodaszép négyajtós kupé ugyanezen hajtáslánccal az A-nál közel 10 százalékkal magasabb áron, vagyis 15 millió forintos indulóártól kelleti magát nemsokára a kínálatban.

Arra nem mellesleg nagyon büszkék lehetünk, hogy a hazai gyártósorokat egy ilyen kaliberű típus hagyhatja el. További újdonság a csillagosok palettáján – szintén az A osztálynál maradva – az összkerékhajtás megjelenése.

A 4Matic rendszert az AMG kivitelt leszámítva egyelőre kizárólag a 211 lóerős kétliteres turbós benzinest használó A250 kivitelhez lehet megrendelni, mégpedig 450 ezer forintos felár ellenében – így az A250 4Matic indulóára 10,15 millió forint. A CLA-hoz egyelőre nem kérhető összkerékhajtás, ám a testvérmodellhez hasonlóan vélhetően rövidesen megjelenik a kínálatban egy ilyen változat is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.