S a gyáriak tényleg nem hazudnak: egyes belső információk szerint az új 'Sport' csúcsváltozata, az üresen is több mint 2,3 tonnás V8-as, 510 lóerős kompresszoros kivitel 8 perc 36 másodperces köridőt produkált a Nürburgring híres Nordschleife-i aszfaltcsíkján, ami egyszerűen elképesztő az akár 7-személyes 'dinoszaurusz' dimenzióinak és eredeti küldetésének ismeretében.
Csak szemléltetésképp: ez az idő épp az előző MINI Cooper JCW limitált, 218 lóerős 'GP' sportváltozatának felel meg. Nem véletlenül mondták hát a brit újságíró kollégák a második generációs Range Sportra, hogy úgy viselkedik, akár egy gólyalábakra helyezett Jaguar F-Type. Persze ezen nem is kell csodálkozni, hiszen ugyan az a Mike Cross által vezérelt futómű-specialista csapat végezte a luxusterepes futóműhangolását, amely a Jaguar roadsterét finomhangolta...
A New York-i Autószalon apropóján leleplezésre került a világ talán legsokoldalúbb járműve, hiszen a britek újdonsága a terepezési képességeket etalonnak számító nagytestvérénél is több agilitással és dinamizmussal fűszerezi meg. Köszönhető ez annak is, hogy a friss Sport megszűnik a Land Rover Discovery alapjaira építkezni, így a márka zászlóshajójának műszaki tartalmát örökli meg. A szemléletbeli változás egyetlen negatív következménye, hogy az intézkedés némi árnövekményt is eredményez, ám a praktikus terepjáró ettől eltekintve – és bizonyos szemszögből ezzel együtt – minden korábbinál kívánatosabbnak ígérkezik.
A belépő szintű V6-os dízelmotorral szerelt változat pehelysúlyúnak számíthat, hiszen az alumínium széles körű használatának köszönhetően 21,15 mázsás tömegével együtt is 420 kilogrammos tehertől szabadult meg. Mindeközben a 258 (TDV6) vagy a 292 (SDV6) lóerős teljesítmény és a 600 Nm-es nyomaték megteszi a magáét, míg a V8-as, kompresszorral tömött benzines 510 tagú ménese részéről 5,3 szekundumos sprintidőre és elektronikusan korlátozott 250 km/órás végsebességre számíthatunk.
Az új Sport esetében persze nem kell egyik véglettel sem megalkuvást kötnünk, hiszen az ikerturbós, V8-as dízel hegyomlásnyi 700 Nm-es nyomatékához és 340 lóerős teljesítményéhez a figyelemreméltó menettulajdonságok mellett is mérsékeltebb fenntartási költségek társulnak. A környezettudatosabb vásárlókat később a V6-os dízelmotorral párosított hibrid változat hívogathatja, ami ugyan 7,4 szekundum alatt teljesíti a kötelező százas sprintet, de CO2-kibocsátása megállapodik 169 g/km-ben (6,4 l/100 km).