A Tesla másfél perces „töltéssel” mutat fityiszt

A Tesla Motors kezében már az is nagy ütőkártyának számít, hogy a kizárólag elektromos modellekből álló palettával képesek profitot termelni.

Csizsek Ádám
2013. 06. 24. 7:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sejthető, hogy az automobilizmus fejlődésének irányvonalait a háttérből az olajlobbi mozgatja, s Elon Musk egyértelműen szembemegy az árral. Kizárólag elektromos modellekből álló kínálata már csak azért is szemet szúrhat az uralkodó érdekeknek, mert egyre élhetőbb alternatívát kínál a belső égésű motorral működő kocsikra. A hatótávot illetően a Tesla már bizonyította rátermettségét, ezúttal pedig az elektromos autózás másik sarkalatos pontjaként említhető töltésben ugyancsak meglepték a világot az amerikaiak.

Természetesen nem a hagyományos értelemben vett töltésre kell gondolni, hanem az erre felkészített állomások képesek ilyen rövid idő alatt cserélni a komplett akkumulátort – egy benzines autó megtankolása nagyjából ennek kétszerese. A trükk egyszerű és logikus lépés, de nyilvánvalóan a kompatibilitás határt szabhat elterjedésének. Persze az elektromos autók akkujának szabványosítása segíthet az ötleten, ám választ erre csupán a jövőben kapunk.

Elon Musk biztatóan látja a történet végét, és már ez év végére infrastruktúrát ígér Kaliforniába, ezt követően pedig Boston felé nyitna. Ahogy a videón nyomon követhető, az akkucsere teljesen automatikusan, épp ezért biztonságosan zajlik, a sofőrnek még csak ki sem kell szállni a 90 másodperces folyamat elvégzéséhez. A bemutatót kísérletet egy Model S-en végezték.

Musk szerint a csere mintegy 13-18 ezer forintos összegért végezhető el, ami az Egyesült Államokban hozzávetőlegesen 56-57 liter benzinnek felel meg, itthon mindössze 40-45 litert kapunk ezért az összegért. Ráadásul a Model S esetében az okos töltés révén egy benzines típuséhoz hasonló hatótávolságot kapunk. Így persze nem költséghatékonyabb az elektromos autózás, ám a cserés megoldást nyilván csak akkor érdemes alkalmazni, amennyiben tényleg hirtelen szükségünk van egy teli akkumulátorra. A cserét követően a tulaj akár meg is tarthatja a kapott pakkot, s ilyenkor a két akkumulátor korának viszonya alapján számláznak még egy összeget. A garancia nyolc évét sem bántja módszer, de mindez csak a konkrét akkumulátorra érvényes.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.